Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto valuta

Side 5 ud af 19 (184 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan tænker du volumen skal stige på bitcoins? der er som du siger et meget lille udbud af bitcoins og et finite antal. måske når furtures bliver introduceret. men selve bitcoins og blokchain kan jo netop ikke følge med ved stor volume. 

Jeg "tror" selv det er en boble, selvom vi ikke må sammenligne tulipmania med en boble gør jeg det nu er ligevel. En boble skabes ved mispricing og jeg kan ikke se hvorfor bitcoin skulle være så meget værd. det er et fantastisk værktøj hvis man vil være privat eller har lyssky formål, udover det ??? 

Så mon ikke vi har en stor mispricing af et underligt instrument de færreste forstår, især de fleste som har penge i det. 

venlig hilsen en økonomi studernede :)

 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Og igen du snakker om Bitcoin som betalingsmiddel

Ja det gør jeg fordi det er en "valuta". Hvis ikke bitcoin er et betalingsmiddel hvad er det så?

Hvordan ser du (gætter du) bitcoin om 3 år hvis gebyrerne vedbliver ekstremt høje og volatile, og tiden det tager at lave en overførsel kan være flere timer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over at Bitcoin faktisk jo også KAN bruges som betalingsmiddel visse steder (men få gør det) så er der altså kæmpe forskel til guld. Alt andet vil være en farlig misforståelse. Guldets brug industrielt og i smykkeindustri og laaaaange historik gør det rimeligt stabilt. Det vil normalt følge en meget stabil kurve og ofte stige lidt når verdensøkonomien er under pres og aktier falder, men det har en meget stabil udvikling.

BTC er helt modsat - ungt og med total ustabil udvikling og helt uanvendeligt til industribrug og smykker og derfor er der i sagens natur en helt anden kursudvikling - mulighed for hype stigninger og tilsvarende meget store tab mulige - Man kan ikke sammenligne BTC og guld på ret mange punkter. Bare det punkt, at der er spekulation i begge - er ikke nær nok til at se ens på de to ting.

OM den styrtdykker eller forsætter voldsomt op, ved ingen til gengæld - men i det meste andet - aktier, guld, årgangsvin, dyre biler, vintageure (enorme stigninger seneste år) og balloner er EVIGE stigninger meget sjældne 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Ja det gør jeg fordi det er en "valuta". Hvis ikke bitcoin er et betalingsmiddel hvad er det så?


Mit bud er at det lige nu er, som guld, er "Råvare" og måske en dag en valuta.

Thomas Frost:
Hvordan ser du (gætter du) bitcoin om 3 år hvis gebyrerne vedbliver ekstremt høje og volatile, og tiden det tager at lave en overførsel kan være flere timer?

Hvis du kan give mig et bud på hvad guld, USdollar etc. er værd om 3 år, så vil jeg også forsøge at give dig et bud :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ud over at Bitcoin faktisk jo også KAN bruges som betalingsmiddel visse steder (men få gør det) så er der altså kæmpe forskel til guld. Alt andet vil være en farlig misforståelse. Guldets brug industrielt og i smykkeindustri og laaaaange historik gør det rimeligt stabilt. Det vil normalt følge en meget stabil kurve og ofte stige lidt når verdensøkonomien er under pres og aktier falder, men det har en meget stabil udvikling.

BTC er helt modsat - ungt og med total ustabil udvikling og helt uanvendeligt til industribrug og smykker og derfor er der i sagens natur en helt anden kursudvikling - mulighed for hype stigninger og tilsvarende meget store tab mulige - Man kan ikke sammenligne BTC og guld på ret mange punkter. Bare det punkt, at der er spekulation i begge - er ikke nær nok til at se ens på de to ting.

OM den styrtdykker eller forsætter voldsomt op, ved ingen til gengæld - men i det meste andet - aktier, guld, årgangsvin, dyre biler, vintageure (enorme stigninger seneste år) og balloner er EVIGE stigninger meget sjældne 

vh John Hannover



Jeg er helt enig i at risikoen er langt større med bitcoin, end med guld, men det er den potentielle upside også.
Hvor vi ender, er der ingen der aner, men det er bl.a. det der gør det spændende :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Mit bud er at det lige nu er, som guld, er "Råvare" og måske en dag en valuta.

Men en råvare er jo en fysisk størrelse, der har forskellige brugsformål, det har denne her jo ikke.

Martin Thorborg:
Hvis du kan give mig et bud på hvad guld, USdollar etc. er værd om 3 år, så vil jeg også forsøge at give dig et bud :-)

Nu spurgte jeg ikke hvad bitcoin er præcis værd om 3 år, bare hvordan du ser "projektet". Altså ser du om tre år at lige præcis bitcoin bruges til at betale hverdagsting med, altså f.eks. en kop kaffe, eller er det mere bare et digitalt "råstof" uden noget man reelt kan bruge det til?

Guld ser jeg blive brugt på samme måde som nu om tre år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Jeg er helt enig i at risikoen er langt større med bitcoin, end med guld, men det er den potentielle upside også.
Hvor vi ender, er der ingen der aner, men det er bl.a. det der gør det spændende :-)
slet ikke uenig og samme med flere andre crypto valuta - det er kun sammenligning med guld jeg synes ikke rigtigt giver mening. Guld har så heller ikke potentiale til fremadrettet at blive mere kontrolleret og kunne indgå i officielle sammenhæng og måske så ende som egentlig valuta - Guld er guld og de sammenhæng der fastsætter prisen - er meget velkendte, for at sige det simpelt

Fremtiden er rent gæt. Vil du ha mit - så er det, at crypto er ved at nå en lidt farlig top - OG det er alt for strømkrævende - mange gange hele DK strømforbrug at mine og at det foregår i Kina med kul som energi MEN at:
Hvis der kommer mere regulering, som der gør (og mange BTC markeder følger allerede fuldt hvidvasklov og alt) og f.eks BTC dermed kan ende som en "rigtig" valuta - så vil det også blive langt mere stabilt på ??? niveau

Jeg vil dog også vove at forudse, at BTC grundet mining formen mm vil vise sig IKKE at være den fremtidige digitale valuta, den tror jeg vi har til gode, om ikke lang tid.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellen på guld og bitcoin.

Der er en begrænset mængde af guld.

Og NEJ. Det er IKKE en begrænset mængde af bitcoin. Det er en illusion.

Problemet er at alle personer i verden til hver en tid kan lave en "fork" af bitcoin for at øge mængden. Dette er allerede sket med bitcoin cash.

Når du løber tør for guld kan du ikke bare lave mere. Det kan du med bitcoin.

Guld er altså bakket op af noget som ikke kan forøges

Bitcoin er bakket op af noget som til hver en tid kan forøges og kopieres. (af alle i verden)

Det er computer kode, og jeg ville til hver en tid kunne lave en ny kryptovaluta som var designet til altid at stige i pris automatisk. Men den ville kun have en værdi hvis der altid var en ny idiot til at købe den til den nye høje pris. Præcis som en ponzi.

Bitcoin er 100% en ponzi

En ponzi er en boble.

Dette er ikke min personlige mening. Det er fakta baseret på definationen af en ponzi.

Bitcoin er en boble, og Martin Thorborg du husker hva der skete sidste gang du havde penge i en boble tilbage i 2000.

Var det 700 millioner du mistede ?

Din track record gør dig ikke til en troværdig kilde af investeringsråd :-)

Men det er ikke kun bitcoin som er i en boble. ALT er i en boble akkurat nu, og er bare en gentagelse af 2000 og 2008 som en del af den finansielle syklus. Aktiepriserne, boligpriserne og alt andet venter bare på at falde op til 50% i en ny krise.

Bitcoin er heller ikke en valuta, og dette er udelukkende på grund af sine indbyggede begrænsninger.

Bitcoin klarer kun ca 7 overførsler per sekund. VISA klarer 50.000

Til slut.

Hva vil der ske når mængden af elektricitet der skal bruges for at sende 1 bitcoin er større end prisen på bitcoin ?

Bitcoin bruger på 1 år allerede mere elektricitet end hele IRLAND.

Så mister du penge på "bitcoin mining" fordi prisen for elektricitet er større end verdien på selve bitcoin.

Så stopper folk med at lave bitcoin mining, og så kan folk ikke længere sende bitcoins til hinanden.

Resultatet vil være bitcoin dør og falder til en pris tæt på nul.

Nogen vil sige. Jamen så vil prisen bare stige i takt med udgifterne.

Ja til en hvis grad, men hva når bitcoin har brugt alt den elektricitet som er til rådighed ? Der bruges allerede mere energi end hele lande bruger på deres befolkning. Hvor skal alt dette strøm komme fra ?

Bitcoin har altså et fysisk loft i modsætning til hva mange tror.

Når alt dette er sagt. Så tror jeg nemt på bitcoin kan ramme 100.000 før kolapset rammer. Så der er masser af penge at tjene.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

no brain:
Din track record gør dig ikke til en troværdig kilde af investeringsråd :-)


Jeg har aldrig sagt at folk skal investere i Bitcoins og det kommer jeg heller ikke til, så lad være med at lægge mig ord i munden.

At man kan lave flere kryptovalutaer og "forks" giver ikke flere bitcoins. Det her handler om branding og der vinder Bitcoins med en vis sandsynlighed.

Mht strømforbrug, vil det snart falde voldsom, bare vent. Men når det er sagt, koster guld meget mere energi, og det er jo ikke noget problem i dag vel)?

Nuvel, jeg forsøger ikke at ændre folks holdninger, jeg har bare mine og vi må se hvor det ender.

De bedste hilsner

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Men når det er sagt, koster guld meget mere energi, og det er jo ikke noget problem i dag vel)?
det tror jeg ikke du har ret i  Udviding af guld koster ikke i 2017 mere energi end crypto - slet ikke https://finans.dk/finans2/ECE10099485/stroemslugende-bitcoinbrag-kan-ende-i-klimakatastrofe/?ctxref=ext - og dertil kommer jo så, at vældigt meget af det jo udvindes til egentlig brug fysisk så sammenligning duer ikke. Ja jeg tror også mining kan laves anderledes, og derfor tror jeg BTC er tvivlsom som den crypto der vil stå som vinder om 10 år - men your guess is as good as mine Stick out tongue 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 5 ud af 19 (184 indlæg)