Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto valuta

Side 4 ud af 19 (184 indlæg)
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Glædelig jul T 🎄

... En sten kan ikke flyve, du kan ikke flyve. Ergo er du en sten...

At være populistisk er der ikke noget galt i men på ultra tynde udsagn virker det lidt for påtaget.

🤠👍

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Selvfølgelig er guld i sig selv lidt værd, men det var meget, meget mindre værd, hvis det ikke var udsat for spekulation.
Så jo, Bitcoin og guld har mange lighede.

De bedste hilsner

Martin

Martin det passer altså ikke helt hvad du siger.

78 % af verdens guld går til smykker, den del er der meget lidt spekulation i.

Så absolut størstedelen bruges til ikke-spekulative formål.

Dernæst er der alle centralbankers guldreserver, disse er heller ikke købt med spekulation for øje, men holdes blot, og der spekuleres ikke i køb og salg løbende.

Bitcoin er i sin nuværende form jo reelt ubrugeligt som andet end spekulation, det er guld ikke. Det kan bruges til en masse ting mennesker efterspørger. Derfor er forskellen altså rimelig stor.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
78 % af verdens guld går til smykker, den del er der meget lidt spekulation i.


Så du mener at folk der købet guldsmykker, ville have betale det samme for et andet gult tilfældigt metal?

De bedste hilsner

Martin

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Thomas Frost:
78 % af verdens guld går til smykker, den del er der meget lidt spekulation i.


Så du mener at folk der købet guldsmykker, ville have betale det samme for et andet gult tilfældigt metal?

De bedste hilsner

Martin

Prisen på guld afgøres og udbud og efterspørgsel. Hvis der fandtes et andet gult metal som var lige så sjældent som guld og som havde reele anvendelsesmuligheder, så kunne prisen sagtens være omkring den samme.

Man kan se det med diamanter og flere andre "sten". Jo mere sjældne, jo mere er de værd.

Hvis de ovenikøbet har industrielle anvendelsesmuligheder så giver det kun prisen et hak yderligere op.

Når det er sagt vil du så ikke give mig ret i et bitcoin som betalingsmiddel reelt er ubrugeligt? Jeg tænker på de ekstremt høje  gebyrer for overførsler og de lange overførselstider.

Lige for at slå fast, så tror jeg på at crypto-valuta bliver en del af fremtiden når vi taler betalinger og pengevæsen, men det kræver en valuta hvor man ikke bare lige kan miste sine penge fordi en fil går tabt, det kræver hurtige overførsler og lave gebyrer.

Det skal nok komme, men jeg tror ikke det bliver bitcoin, til det er bitcoin ganske enkelt ikke godt nok på nuværende tidspunkt.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Prisen på guld afgøres og udbud og efterspørgsel. Hvis der fandtes et andet gult metal som var lige så sjældent som guld og som havde reele anvendelsesmuligheder, så kunne prisen sagtens være omkring den samme.

Man kan se det med diamanter og flere andre "sten". Jo mere sjældne, jo mere er de værd.




Ja præcis som Bitcoins. De bliver mere og mere sjældne.

Thomas Frost:
Når det er sagt vil du så ikke give mig ret i et bitcoin som betalingsmiddel reelt er ubrugeligt? Jeg tænker på de ekstremt høje  gebyrer for overførsler og de lange overførselstider.


Jo helt sikkert, lige som guld. Det er ret svært at betale med i en forretning og det er lige præcis min pointe. De to ting ligner hinanden rigtig meget.

Men om værdien styrtdykker i en af dem, kan jeg og alle andre jo ikke vide.

De bedste hilsner

Martin




Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Martin

Så vi har bitcoin på den ene side, som reelt er ubrugeligt som betalingsmiddel.

Og så har vi guld på den anden som bestemt også er ubrugeligt som betalingsmiddel, men som bare har en masse andre anvendelsesmuligheder.

Ja der er ligheder mellem de to når man kigger ser på dem som betalingsmiddel, men derefter stoppe alle ligheder jo også, det siger sig selv.

Hvis bitcoin aldrig bliver et betalingsmiddel, så har valutaen ingen værdi og vil derfor falde drastisk på et tidspunkt når spekulanterne trækker sig, lige meget hvor sjældne de er. Hvis der en gang kun er 1 bitcoin tilbage fordi alle andre er mistede/låst osv. så er den jo ikke lige pludselig 500 mia værd. Den er kun noget værd hvis man kan købe noget for den.

Hvis bitcoin aldrig bliver et betalingsmiddel, så ryger den jo til jorden så snart spekulanterne trækker sig ud, det siger næsten sig selv. Så hvis man ønsker at investere langsigtet i bitcoins, bør man overveje hvordan fremtiden ser ud for bitcoins som betalingsmiddel.

At der bliver færre siger ikke i sig selv noget for prisen. Jeg kan også tegne en mønt i photoshop, som der kun er en af, men den er ikke noget værd da den ikke kan bruges som betalingsmiddel nogle steder, og den er ikke noget værd for spekulanter, med mindre jeg kan overbevise dem om at den er, men det er naturligvis kun indtil de finder ud af den reelt ikke har en værdi. Det er et karikeret eksempel, men jeg mener det holdet.

Bitcoin er kun steget så meget fordi spekulanter og selv hr. og fru danmark køber bitcoins, mens anvendelse som betalingsmiddel jo næsten ikke er steget.

Den slags har vi jo set masser af gange i historien, men det er ikke altid der læres af historien jo :-)

Hvis bitcoin ikke skal ryge ned med et brag på et eller andet tidspunkt, så skal problemerne med langsom overførsel og ekstremt høje gebyrer løses.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan stadigvæk ikke se den store forskel på guld og Bitcoins. Værdien af guld er kun relativ stabil, fordi den er så gammel.
Bitcoin er ny og vil opleve meget volatilitet, indtil der kommer nok handel i dem, til de stabiliserer sig.
Hvor de stabiliserer sig ved ingen, lige som man ikke anede hvor guld ville ende.
Og igen du snakker om Bitcoin som betalingsmiddel. Hvor kender du et sted der tager mod guld som betaling?

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Gulf har blevet brugt som betalingsmidler.. I gamle dage havde man guld og sølv mønter fordi det var det mest real der havde en værdi

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Guld*

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Og igen du snakker om Bitcoin som betalingsmiddel. Hvor kender du et sted der tager mod guld som betaling?

Du læser at jeg skriver at både bitcoin og guld er dårlige betalingsmidler ikk? Jeg skrev blot at guld havde andre anvendelser også, det har bitcoin ikke.

Jeg er ikke fortaler for at man nødvendigvis skal investere i guld.

Et råstofs pris (guld) afgøres i øvrigt ikke af dets alder, men af udbud og efterspørgsel, ligesom diamanter, smaragder og andre ædelstene og råstoffer.

Grunden til jeg generelt bliver ved med at tale om bitcoin som et betalingsmiddel er at bitcoins jo kun har en værdi hvis man kan betale med det. Man kan ikke forvente investorer vil vedblive med at betale højere og højere priser, for en digital valuta man reelt ikke kan bruge som valuta.

Hvis et hvilkets som helst digitalt produkt/valuta eller råstof udelukkende drives op fordi folk tror det vil blive ved med at stige, og det samtidig reelt ikke kan bruges til noget som helst, ja så er det jo kun et spørgsmål om hvor højt det kommer op inden det brager ned igen.

Hvis bitcoin skal have en fremtid uden at crash, så kræver det at formålet er andet end at der måske er nogle der vil købe det til en højere pris, med andre ord skal det bruges om betalingsmiddel, da det jo intet andet formål har. Det er en valuta.

Pris på overførsler skal ned og overførselstid skal være sekunder og ikke timer.

Hvis vi lader være med at blande guld ind i diskussionen, hvor gætter du så på bitcoin er om 3 år, hvis ikke de ekstreme priser på overførsler og de lange ventetider kommer ned?

Er det en valuta man bruger til at handle med og betale med?

Hvis ikke, hvad er det så?

Side 4 ud af 19 (184 indlæg)