Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung og laver hjemmeside - hosting?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er en ung knægt på 16 som godt kan lide at lave hjemmesider.

Jeg har lavet hjemmesider på hobbyplan siden jeg var 12 år, og nu synes jeg mit niveau er til, at jeg kan begynde at lave hjemmesider for folk.

Mit spørgsmål er... jeg har altid selv hostet mine hjemmesider, men hvad gør jeg når jeg skal hoste kundernes hjemmesider? Jeg mener, det er jo lidt upraktisk at have 17 brugere hos en hostingudbyder, hvor hver bruger hoster en hjemmeside.

Mvh.

Jacob

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Fedt at du er klar til at tage skridtet videre, hvis jeg skulle nævne én ting jeg tror du kan få noget ud af, så er det at lære af andres fejl, jeg tror den her tråd om nedbrud hos HappyKids' host er god læsning.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget problem i at du har en bruger til hver af dine kunder. Hvis de nu ønsker at du ikke skal styre deres hje.meside mere så kan de få login til deres bruger.

Ellers kan du prøve at kigge efter det der heddder reseller hvor du betaler hostingudbyderen og fakturer dine kunder.

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob. Du skrive at du lave hjemmesider. Kender du wordpress/ avada? 

Vil eventualt været intereseret i at give lidt instr? 

Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får dig en virtuel server, med vestas som admin panel: https://vestacp.com/

Dermed kan du som superadmin oprette brugere/domæner/subhosts til dine kunder, og de deler den samme virtual host, og du kan have ubegrænset antal subkonti. Og, som superadmin kan du uden videre logge ind på deres konto, uden at kende deres valgte pass, og justere ting. 

Dvs. du bliver en slags hosting udbyder, på din virtual server - som du jo kan opgradere i disk, memory, cpu, trafik, efter behov. Flere kunder - så opgraderer du specs for din virtual server. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville nok anbefale dig at finde en reseller-løsning hos et hostingselskab, og så lade dem tage sig af alt det tekniske. 

Det kan hurtigt blive MEGET omstændeligt, hvis du selv skal være host for en masse hjemmesider.

Alternativt kan du også bare nøjes med at lave hjemmesiderne for folk, og så overflytte dem til deres eget webhotel. Så slipper du for al ansvaret i forbindelse med hosting, og kan koncentrere dig om kun at lave hjemmesiderne.

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)