Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertibelt gældsbrev - skabelon hvor?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 19
Indlæg ialt: 1
Fra  LegalHero Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikael

Jeg ved godt, at det er længe siden, du ledte efter et konvertibelt gældsbrev. Ikke desto mindre vil jeg gerne gøre opmærksom på, at vi hos LegalHero har udviklet en række templates til iværksættere, der er nemme at bruge og som ikke koster alverden.

Bl.a. kan man finde en gennemarbejdet skabelon til konvertible gældsbreve her: legalhero.dk/skabeloner/konvertibelt-gaeldsbrev

Tag endelig fat I os i fremtiden, hvis der er andre skabeloner, du går og mangler. Så vil vi meget gerne hjælpe med at finde noget frem :)

De bedste hilsener
Oscar
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare vær opmærksom på, at det jo ikke duer for en ejer bare at have et dokument på det - der skal meget mere til

  • Beslutning om konvertibelt gældsbrev træffes på generalforsamling i selskabet
  • Beslutningen anmeldes til erhvervsstyrelsen
  • Vedtægter ændres så vilkår for konvertibelt gældsbrev fremgår - vilkår om forrentning, forfaldstidspunkt, regler for konvertering, tidspunktet samt konverteringskursen ligesom vedtægterne skal have bestemmelser om betydningen af evt. ændringer i selskabets kapitalgrundlag forud for konverteringstidspunktet.
  • Vedtægterne skal også rumme bestemmelse om betydning af evt. ændringer i kapitalgrundlaget inden konverteringstidspunktet
  • Det konvertible lån skal fremgå af selskabets årsrapport og jeg ville også anbefale noteangivelse om hvornår der kan ske konvertering og til hvilken kurs.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Konsekvenserne ved manglende overholdelse af formalia, jf. Johns indlæg, er at den konvertible obligation ikke bliver anerkendt.

Dermed vil der i en tabssituation heller ikke være skattemæssigt fradrag for tabet.

Her er et eksempel på en person, der ønskede at spare udgiften til rådgiver, og derfor kom galt afsted: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oid=2277105

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)