Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ny "Summa Summarum" ?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Det er mine informationer og jeg bruger det kun hjemme.
Enig, det er vigtigt!

Pythonrap:
Jeg har prøvet at downloade prøver af forskellige i skyen,
Hvad har du prøvet?

Måske skulle vi samle kræfterne?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Hvad har du prøvet?

Måske skulle vi samle kræfterne?

Hej Jørgen

Du var så flink, at smide din liste på en anden af mine tråde.

Saldi, VP, og 2 andre, der lige er smuttet, da de er slettet.

Mine krav:

* Debitor/kreditor styring

* Lagerstyring/varelager

* Styklister

* Oprettelse af indkøbsordre

* Ligge på egen PC

* Bruge eget brevpapir

* Behøver ikke bogføring, da dette laves i andet program

SS er/var nem, da der kunne tilvælges efter behov. Formulardesign der kan fravælges felter, således det passer med brevpapir.

Programmet ligger på "C" og de vitale informationer ligger på et andet drev, så skulle "C" blive knust, så skal programmet blot køres ind igen. Samt, jeg sørger selv for backup hver dag.

Og jeg er glad for at du er enig i, at det skal ligge lokalt. Vi har i nogle dage set flere ministerier blive hacket og alt går i stå. Det kan ikke ske, når det ligger lokalt.

Derudover så var SS med eengangs betaling, ikke månedsvis i uendelighed.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Nielsen:

Hej Aminoer,

Mange tak for de svar, I har givet. Grunden til at jeg spurgte er, at vi benytter selv Summa Summarum, sideløbende med et produkt, vi selv har udviklet løbende på, og tænkte det kunne da være sjovt at finpudse det, hvis der ville være et (lille) marked. Ikke noget vi vil satse vildt på, bare et "for sjov" projekt, og se hvad det kunne blive til.

Og det ser jo ud til at der kan være et (lille) marked, så...... vi ser :-)

Hav en rigtig god weekend, og kom endelig med flere input.

Dbh,
Dan

Der er for mig ikke tvivl om at et system som SummaSummarum har en plads. I forhold til C5 2016 som vi benytter var Summa langt lettere at bruge, langt billigere og langt mere fleksibelt.

Desværre blev det købt for at blive nedlagt og hele ERP branchen synes at være på vej i en hvad kan kunderne gøre for mig retning istedet for rent faktisk at levere noget der tilnærmeslesvis ligner den cost/benefit som SummaSummarum gav.

Strukturelt kunne Summa ikke særlig let integreres med andre systemer fordi årsregnskaberne lå i filer og efterposteringer derfor var problematiske, men hvis jeg idag kunne købe den store version af Summa ville jeg ikke leve med de systemer der er så låste og så begrænsede at du konstant skal lave klumpedumpe løsninger for at kunne eks. skrive en faktura fordi systemet ikke synes at du skal kunne fakturere ting som ikke er itemiseret 

Cloud er bestemt ikke et ønske fra min side, men noget der tvinges igennem af produktudvalget.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Behøver ikke bogføring, da dette laves i andet program
Ok, det troede jeg var udgangspunktet.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay hvis det er faktura, du tænker på, så Ja. Men ikke krav til at kunne bogføre disse. Det kan være det kommer hvis programmet er rigtigt.

Tilmeldt 29. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

SUMMA SUMMARUM SØGES: Jo, jeg husker Summa Summarum, som jeg var rigtig godt tilfreds med. Jeg tillader mig at bruge den her tråd til at efterlyse en kopi af programmet.
Jeg lukkede min virksomhed i 2008, og jeg sluttede af med at tage en sikkerhedskopi af mit regnskab i Summa Summarum. Nu skal jeg åbne en ny og tilsvarende virksomhed, og jeg vil gerne kigge i mine gamle regnskaber. Men jeg kan ikke åbne sikkerhedskopien, fordi jeg ikke har (og ikke kan skaffe) programmet Summa Summarum. Jeg er kommet til den erkendelse, at jeg er nød til at skifte til et andet program fremadrettet, men jeg ville være godt hjulpet, hvis jeg kan få fat i min gamle kontoplan mv. Er der nogen, som kan hjælpe? Vh Ana Ref

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt personlig besked

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis andet glipper kan du ringe til regnskabsskolen.dk og høre hvad de skal have for at indlæse din sikkerhedskopi og sende dit sidste regnskab i pdf eller cvs

vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Undrer mig stadig over at nogen vælger, måned efter måned, at betale for administrative opgaver der nemt og langt billigere kan løses af Microsofts office-pakke m.m.

vh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)