Hej. Jeg skal hjælpe min søn med et regnskabsprogram til en filmproduktion. Det skal kunne dele alle udgifter ud på 50 budgetområder og meget gerne på bilags niveau. Der vil f.eks være løn til kamerafolk og leje af kamera under samme budget punkt - lige som der til andet budget punkt vil være løn til regissør og leje af regi - og vi skal nødigt ud i 50 konti til løn for at styre det. Med andre ord, så skal f.eks. løn der køres på samme konto regnskabsmæssigt kunne deles så ud fra hverbilagslinje får det et sagsnummer der svarer til et af de 50 budgetpunkter. I gode gamle Summa enterprise kan jeg for hvert bilag lægge et sagsnummer og til enhver tid trække et regnskab kun på den sag, også selv om den ligger fordelt på en masse konti den deler med mange andre budget punkter. Jeg tror bare det er skidt at lave i summa som jo ikke vil være til at få andre til at overtage det i, men omvendt tror jeg det er vanskeligt at kunne give hvert bilag et sagsnummer i economic f.eks. Findes velfungerende programmer til menneskepenge - som kan styre hvert bilag ind til en bestemt sag uanset meget af det, løn, fortæring, hotel osv - har EN konto hver, men benyttes af kamera - regi - skuespillere og meget mere, så en omk.rapport kan trækkes til kun at vise f.eks Kamera, selv om det er bogført på konti fælles med andre? Kan economic det mon vh John Hannover
|
Hvordan adskiller jeres ønske sig egentlig fra "dimensioner"? I stedet for "afdeling", som "Dimensioner" plejer at dække over, kunne det være det, I kalder "budgetområdet"? Jeg kan dog ikke forestille andet end, at det har I selvfølgelig overvejet.