Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

economic og sagsstyring?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg skal hjælpe min søn med et regnskabsprogram til en filmproduktion.

Det skal kunne dele alle udgifter ud på 50 budgetområder og meget gerne på bilags niveau.

Der vil f.eks være løn til kamerafolk og leje af kamera under samme budget punkt - lige som der til andet budget punkt vil være løn til regissør og leje af regi - og vi skal nødigt ud i 50 konti til løn for at styre det. Med andre ord, så skal f.eks. løn der køres på samme konto regnskabsmæssigt kunne deles så ud fra hverbilagslinje får det et sagsnummer der svarer til et af de 50 budgetpunkter.

I gode gamle Summa enterprise kan jeg for hvert bilag lægge et sagsnummer og til enhver tid trække et regnskab kun på den sag, også selv om den ligger fordelt på en masse konti den deler med mange andre budget punkter.

Jeg tror bare det er skidt at lave i summa som jo ikke vil være til at få andre til at overtage det i, men omvendt tror jeg det er vanskeligt at kunne give hvert bilag et sagsnummer i economic f.eks. Findes velfungerende programmer til menneskepenge - som kan styre hvert bilag ind til en bestemt sag uanset meget af det, løn, fortæring, hotel osv - har EN konto hver, men benyttes af kamera - regi - skuespillere og meget mere, så en omk.rapport kan trækkes til kun at vise f.eks Kamera, selv om det er bogført på konti fælles med andre?

Kan economic det mon

vh John Hannover

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan adskiller jeres ønske sig egentlig fra "dimensioner"? I stedet for "afdeling", som "Dimensioner" plejer at dække over, kunne det være det, I kalder "budgetområdet"? Jeg kan dog ikke forestille andet end, at det har I selvfølgelig overvejet.

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John - Du har jo selv svaret på spørgsmålet.....Summa!!!!...

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Hvordan adskiller jeres ønske sig egentlig fra "dimensioner"? I stedet for "afdeling", som "Dimensioner" plejer at dække over, kunne det være det, I kalder "budgetområdet"? Jeg kan dog ikke forestille andet end, at det har I selvfølgelig overvejet.

jeg ved det ikke da jeg ikke kender economic særligt men afdeling duer netop ikke tror jeg, da det jo skal lægges per konto og jeg vil ikke ret gerne have løn spredt over 10 konti for at have hver sin afdeling - hvis det er det dimension dækker over. Jeg vil til EN og samme konto løn kunne bogføre fra 10-20 forskellige budget områder, og så kunne trække et regnskab der KUN viser lønnen for lige det budgetområde - på den konto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg kender ikke economic, men forventer i mit firma - Svensmarke Økonomi & Administration IVS - at have færdigudviklet et "mini-erp" økonomisystem i Excel/VBA om et par måneder, der sagtens kan løse opgaven, og til en billig penge.

Hvis du er interesseret kan jeg sende en demo-udgave til dig om en måneds tid...

Mvh.

Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan styre det let i visma summa enterprise versionen som både har sagsstyring på bilagslinje niveau og afd styring på konto niveau

jeg ville bare gerne overdrage til andre, og da summa jo er udgået (dog ikke for de som har det i den fulde version) overvejede jeg economic - men det er jo så heller ikke helt billigt hvis man skal have dimensioner og andet med som overbygning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg vil mene at du kan klare det med afdelinger i economic. Jeg har tidligere hjulpet en kunde, som vil have resultatopgørelse og balance delt op på geografisk lokation. Det er ikke nødvendigt med en særskilt konto for hver afdeling blot at du definerer afdeling når i bogfører. I princippet er det de enkelte linjer ved bogføring af løn i fordeler ud på afdelinger i stedet for konti. Under rapporter kan i efterfølgende trække det totalt for hele virksomheden eller for enkelte afdelinger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

nikokj:

Hej John

Jeg vil mene at du kan klare det med afdelinger i economic. Jeg har tidligere hjulpet en kunde, som vil have resultatopgørelse og balance delt op på geografisk lokation. Det er ikke nødvendigt med en særskilt konto for hver afdeling blot at du definerer afdeling når i bogfører. I princippet er det de enkelte linjer ved bogføring af løn i fordeler ud på afdelinger i stedet for konti. Under rapporter kan i efterfølgende trække det totalt for hele virksomheden eller for enkelte afdelinger.

Lyder godt - det må næsten være det som i economic hedder dimensioner. Eneste grunde til at gøre det i economic når jeg har fuldt fungerende visma summa i den store enterprise version ganske gratis (på 3 maskiner) er

1 Hvis en anden skal overtage under projektet der kan tage 2 år, så er det givet lettere at overdrage i economic end i et program der ikke længere kan købes selvstædigt og

2 PWC er officiel revisor på det, og jeg ved ikke om de overhovedet vil have det i Summa enterprise  om de kan håndtere det stadgit

Jeg hører selvfølgeligt PWC når vi er klar - ville bare vide lidt inden, for det er klart billigere for projektet at kunne køre det i det eksisterende program som kan fuld sagsstyring på bilagsniveau og afdelingsstyring på konto niveau + jeg kan det uden ad i søvne (nærmest)

Jeg kunne derfor sætte igang for helt små penge, hvilket projektet gerne så, mens en bogholder ikke lige vil garantere en sum samlet, hvilket er forståeligt da projektet kan udvikle sig til alt fra færre til flere bilag Stick out tongue Den besparelse ville projektet gerne have  men det skal holdes op mod lidt besvær ved overdragelse og om revisor idag kan klare regnskab fra det (ville jeg dog tro)

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)