Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af produktbilleder i blogindlæg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set mange blogindlæg i stil med "De 10 flotteste lamper 2017", hvor der bliver skrevet om 10 forskellige lamper, og bragt produktbilleder af dem.

Mit spørgsmål er: er det tilladt at bruge billederne i blog indlægget, uden at have fået tilladelse til det?

Fra Aarhus c
Tilmeldt 7. Dec 16
Indlæg ialt: 31
Fra  Intrace Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nope, det er desværre ikke tilladt uden at have kontakt forhandleren først - dernæst, så skal forhandleren, hvis ikke de allerede har det, have indhentet tilladelsen fra leverandøren eller producenten, afhængig af deres forbindelse til varen.

Det du formentlig finder, er bygget sammen med affiliate/partner-programmer, hvor billeder og så videre, hentes ind via en fil eller noget, og på den måde bliver vist på pågældende side. Ved ikke om det er så meget anderledes end ved at uploade et decideret billede, men nej, det er ikke tilladt at bruge andres billeder uden forudgående tilladelse.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Loven siger, at du ikke må, og det kan blive meget dyrt, såfremt firmaerne begynder at kræve kompensation for ophavsretskrænkelserne...

Så jeg kan kun opfordre til, at du spørger om lov, før du bruger billederne, det er både billigt og risiko frit :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Loven siger, at du ikke må, og det kan blive meget dyrt, såfremt firmaerne begynder at kræve kompensation for ophavsretskrænkelserne...

Så jeg kan kun opfordre til, at du spørger om lov, før du bruger billederne, det er både billigt og risiko frit :)

men man må vel gerne SELV tage billeder og benytte. Lad os sige en webshop har et parti Iphones, Kaj Bojesen aber og nogle Burberry tørklæder, så er det vel ikke forbudt at SELV tage EGNE billeder af såden en telefon, en abe, et tørklæde og vise på shoppen - som vare til salg - eller??

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:

Loven siger, at du ikke må, og det kan blive meget dyrt, såfremt firmaerne begynder at kræve kompensation for ophavsretskrænkelserne...

Så jeg kan kun opfordre til, at du spørger om lov, før du bruger billederne, det er både billigt og risiko frit :)

men man må vel gerne SELV tage billeder og benytte. Lad os sige en webshop har et parti Iphones, Kaj Bojesen aber og nogle Burberry tørklæder, så er det vel ikke forbudt at SELV tage EGNE billeder af såden en telefon, en abe, et tørklæde og vise på shoppen - som vare til salg - eller??

Ja du må gerne tage dine egne fotos, det er der intet ulovligt ved, det er kun, hvis du benytter firmaets eller andres billeder, et problemet opstår :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)