Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunden vil ikke betale den fulde faktura :-(

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Se, det er et rigtigt klogt og godt ravnespørgsmål,

som er selvbesvarendeSmile

Jeg  formoder at påstanden er 40.000 og er den 170.000

og dermed IKKE en småsag, bør Buddy antage advokat.

Tilmeldt 20. Sep 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lad os få den del på det rene. Min faktura lyder på ca. DKK 170.000,- men kunden er kun indstillet på at betale ca. DKK 130.000,- (begge beløb inkl. moms)

Er dette en småsag eller ikke ??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AnyBuddy

Hvis du sender en helt klar aftale med kunden om at

1)din faktura er på 170.000 kr.

2) kunden vil kun betale 140.000 kr.

3) du mener fortsat dit krav er 170.000 og

udtager stævning for differencen på kr.40.000

og denne aftale underskrives af jer begge

Er det uomtvisteligt og klart at du har et krav

på 40.000 og forfølger kravet ved en domstol. 

Tilmeldt 20. Sep 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jacob, du får det til at lyde meget enkelt. Har et spørgsmål:

Du startede ud med at foreslå mig at sende kunden til inkasso asap .... men hvis jeg stævner kunden, så skal jeg vil ikke sende dem til inkasso ?? Hvad er bedst at gøre (mest effektivt) ?? Til orientering har jeg endnu ikke sendt dem en rykker ...

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke er aftalt en fast pris eller timeløn, må kunden betale det du kræver, hvis ikke det kan dokumenteres at din timeløn og antallet af timer er alt for højt.

Det ligger fast og kan kun ændres hvis en skønsmand, som udpeges af retten, finder at du har taget for meget.

Det kan selvfølgelig også ændres hvis kunden kan dokumentere at en lavere timepris er aftalt.

Da jeg tvivler på at kunden vil underskrive en aftale som den der nævnes i tidligere indlæg, foreslår jeg at du siger til kunden at han må indbetale det han mener der er aftalt, nemlig de kr. 130.000 og når de er gået ind på din konto, vil du overveje og undersøge hvad du så vil gøre.

Hvis kunden ved sin indbetaling skulle skrive at beløbet indbetales til fuld og endelig afgørelse af ethvert mellemværende, skal du omgående fremsætte indsigelse og oplyse, at du ikke kan godkende at betalingen sker til fuld og endelig afgørelse, men at du nu udtager stævning på de resterende kr. 40.000.

Derved har du en småsag, hvor du kan se formularen igennem for finde ud af om du selv vil køre sagen igennem eller vil overlade den til en advokat.

Dommeren hjælper dig hvis du selv fører sagen, men advokatomkostningerne er ikke store når det kun drejer sig om kr. 40.000.

Hvis kunden taber sagen, er det ham som skal betale sagens omkostninger !

Mvh  Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
foreslår jeg at du siger til kunden at han må indbetale det han mener der er aftalt, nemlig de kr. 130.000 og når de er gået ind på din konto, vil

Sjovt det er jo så det totalt modsatte råd af hvad Advokat Jacob Berner Rue  tidligere kom med. han anbefaler jo netop at man ikke modtog et acontobeløb.

Jeg er dog ikke uenig i din fremgangsmåde ;-)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jørgen:
foreslår jeg at du siger til kunden at han må indbetale det han mener der er aftalt, nemlig de kr. 130.000 og når de er gået ind på din konto, vil

Sjovt det er jo så det totalt modsatte råd af hvad Advokat Jacob Berner Rue  tidligere kom med. han anbefaler jo netop at man ikke modtog et acontobeløb.

Jeg er dog ikke uenig i din fremgangsmåde ;-)

Er problemet ved denne taktik, at kunden kan bruge samme argument! Nemlig at da der ikke er nogen aftale har han indbetalt hvad han finder rimeligt - bliver samme bestemmelse i købeloven så ikke brugt modsætningsvis?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej Buddy

Sagen er meget, meget enkel og du kan på domstol.dk selv finde

og udfylde en stævningsformular og betale retsgebyr. Indsigelsen

fra din modpart kender du ud og ind og den kan du afvise.

Derefter møder du og modparten op i retten til en hovedforhandling -

Hvis der ikke er fakta du har overset, bør sagen slutte med at du får medhold.

Dommeren skal sørge for, at hverken du eller modparten pludselig

kommer med nye oplysninger/argumenter under hovedforhandlingen

og det kan du kun være tilfreds med.

Held og lykke.

Den her sag får aldrig lov til at blive behandlet som småsag, det er problemstilling alt for kompliceret til. Om en dommer så vælger at pålægge trådstarter advokatpålæg, eller om trådstarter får lov til at føre sagen selv ved civilretten, det er umuligt at forudse.

Men når trådstarter allerede nu er meget vag i juraen, må det forventes, at der kommer et advokatpålæg, især hvis stævningen er mangelfuld eller fejlfyldt.

Så spørgsmålet er mere, om trådstarter ikke fra start bør søge dialog med kunden, evt slå halv skade eller om trådstarter opsøger en advokat, som fører sagen.

Jeg vil ikke anbefale, at trådstarter selv fører sagen, da selv en simpel sag kan tabes, hvis man griber det forkert an, fordi man ikke ved noget om emnet eller juraen...

Og dommeren hjælper ikke en, retten rådgiver og vejleder i forløbet, men de hjælper ikke en part! Det er altså vigtigt at påpege, før trådstarter kaster sig ud i selv evt at føre sagen!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AnyBuddy

Har kunden, ved betaling/overførsel, skrevet fakturanummer på?

Tilmeldt 20. Sep 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pythonrap, kunden har endnu ikke betalt regningen for lønarbejdet. Dvs. jeg har sendt dem 2 regninger hvoraf den anden består af en udlæg for reservedele. Denne anden faktura ER betalt og har henvisning til fakturanummeret. Hvad tænker du på med dette (hvorfor er dette evt. relevant) ??

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)