Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gamle faktura

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  StålBixen Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har fået fortalt at jeg kan trække mine Kiropraktor regninger fra. Jeg har bøvl med ryggen som gør at jeg ofte skal en tur forbi og brækkes lidt, ellers kan jeg ikke holde til det fysiske hårde arbejde.

Jeg har fået alle mine kvitteringer med siden 2011 da jeg var forbi idag pga låsning i ryggen.. Det er alligevel bleven til 12kkr siden den gang.

Nogen der har erfaringer på området de vil dele med mig? Firmaet startede jeg i 2014, tænker om jeg kan trække noget fra tilbage indtil da jeg stiftede min biks? Jeg laver selv mit regnskab, ellers havde jeg jo bare spurgt revisoren 😁

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal som udgangspunkt ikke regne med fradrag for kiropraktor uden du klart kan påvise sammenhæng med dit arbejde - og slet ikke som selvstændig. Du skal kontakte din læge og sikre bevis (evt henvisning) for at det er arbejdsbetinget og så se om du kan få fradrag - Bagud må du så checke hvis du klart kan påvise det er arbejds relateret. Det er et minefyldt område. Du kan også tale direkte med skat. ER der fradrag ud fra alle kriterier kan du formentlig gå 3 år tilbage men start med at kunne dokumentere, at det er arbejdsrelateret alene og det bør din læge nok kende til, også i forhold til fradrag tror jeg faktisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  StålBixen Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak John.. Du er altid på pletten med et godt brugbart svar. Jeg tager fat i min læge og evt
SKAT ☺️

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du skal som udgangspunkt ikke regne med fradrag for kiropraktor uden du klart kan påvise sammenhæng med dit arbejde - og slet ikke som selvstændig

Ophævede man ikke for 5-6 år siden de regler, der gjorde det muligt for selvstændige at fratrække udgifter i forbindelse med arbejdsrelaterede skader?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Du skal som udgangspunkt ikke regne med fradrag for kiropraktor uden du klart kan påvise sammenhæng med dit arbejde - og slet ikke som selvstændig

Ophævede man ikke for 5-6 år siden de regler, der gjorde det muligt for selvstændige at fratrække udgifter i forbindelse med arbejdsrelaterede skader?

i så fald min næse forbi. Jeg mener/mente at selvstændige havde samme muligheder så længde der er en konkret sammenhæng mellem en arbejdsbetinget skade og behandlingen af denne. Det skal tages bogstaveligt, at der skal være konkret sammenhæng mellem en forebyggelse eller behandling, og så medarbejderens konkrete arbejde og de skader det kan give. Jeg har ikke set, at i en konkret arbejdsbetinget skade kan en eneejer af firma ikke længere have den mulighed, men der skal være meget klare "bevis" for sammenhænget til det konkrete arbejde og behovet.

Øvrige "personalegoder" kan eneejer som udgangspunkt ikke bevilge sig selv er jeg med på, men jeg har ikke set en ændring der gør behandling af konkret arbejdsrelateret skade - ikke skattefri.

Tør dog så ikke udelukke det når du siger det. TAX,dk skriver 

Selvstændige - fradragsret

En selvstændigt erhvervsdrivende har fradragsret for udgifter til lægefagligt begrundet behandling ved sygdom eller ulykke, herunder behandling af psykiske lidelser hos en psykolog eller psykiater, til tilsvarende sygdomsforebyggende behandling, til behandling hos en kiropraktor eller til behandling af misbrug af medicin, alkohol eller andre rusmidler.7) Fradragsretten omfatter ligeledes ydelser til rygeafvænning.8) Hvis den selvstændigt erhvervsdrivende har tegnet en forsikring til dækning af udgifter i forbindelse med sådanne sundhedsbehandlinger mv., er forsikringspræmien fradragsberettiget.9)

Det er en betingelse for fradragsretten, at eventuelle medarbejdere i virksomheden er tilbudt en tilsvarende ordning med skattefri arbejdsgiverbetalte sundhedsbehandlinger mv.10)

Om det med medarbejdere betyder at den selvstændige ikke må hvis der ikke er ansatte aner jeg ikke - men det er i alle fald det jeg kan finde https://www.tax.dk/pjecer/sundhedsbehandlinger.htm 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du overså nok indledningen på dit link fra tax.dk

"Fra og med indkomståret 2012 er der alene skattefrihed/fradragsret for så vidt angår behandlinger mv. vedr. misbrug af medicin, alkohol eller andre rusmidler eller til rygeafvænning."

Iøvrigt har trådstarter så den udfordring at hun startede i 2011 og først startede som selvstændig i 2014. Selv efter de gamle regler ville det have været op af bakke i forhold til at bevise en direkte sammenhæng mellem skade og arbejde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Du overså nok indledningen på dit link fra tax.dk

"Fra og med indkomståret 2012 er der alene skattefrihed/fradragsret for så vidt angår behandlinger mv. vedr. misbrug af medicin, alkohol eller andre rusmidler eller til rygeafvænning."

Iøvrigt har trådstarter så den udfordring at hun startede i 2011 og først startede som selvstændig i 2014. Selv efter de gamle regler ville det have været op af bakke i forhold til at bevise en direkte sammenhæng mellem skade og arbejde.

ah ja - det burde jeg faktisk have kunnet huske fra tidl - men synes det står lidt uklart, for det står jo selvstændig under både ansatte og selvstændige, så og så kommer den lange tekst om fradrag inkl kiropraktor. Er det KUN selvstændige som fra 2011 kun kan få for misbrugs delen så er det da lidt sjovt formuleret når det står for både ansatte og selvstændige på den måde det gør eller?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

tak

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)