Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart webshop - gode råd

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg går med planer om at starte en webshop, for at få produktkendskabet til det produkt jeg har, til at stige. Derudover håber jeg selvfølgelig også at det kan generere lidt indtjening.

Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg kan gribe det an og måske kan fortælle lidt om, om det overhovedet er muligt i og med at jeg ikke rigtig har kendskab til det i forvejen og det ikke skal være "hoved forretningen"

På forhånd tak ! ;)

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Jannie Andersen Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Inden du starter, vil jeg anbefale dig at gøre op med dig selv om hvor meget arbejde eller penge du vil lægge i det. 

Man kan godt oprette en shop fra bunden af selv, men det kræver en del at sætte sig ind i hvordan man konfigurere en shop op, får den synlig på fx google og få shoppen til at fremstå troværdig, så folk får lyst til at handler der. At opbygge en webshop og trække kunder til er absolut ikke noget man kommer sovende til og slet ikke hvis man ikke har kendskab til det i forvejen. 

Der findes masser af gode youtube videoer og vejledninger på nettet til at konfigurere forskellige webshop løsninger og søgemaskineoptimering. Prøv at sæt dig ind i nogle af dem og se om det er noget for dig. Der ud over er der massere af hjælpsomme folk her på amino.

God arbejdslyst

Jannie

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thyregod

Jeg har selv brugt et Excel-ark til at danne mig et overblik over, hvorvidt noget kan købe rundt rent driftsmæssigt, og det har været et fint værktøj for mig - både til min tidligere webshop (hvor jeg solgte et praktisk, fysisk produkt) samt min nuværende (hvor jeg sælger dansk designede herreure og dameure), så jeg vil mene, at modellen kan bruges uanset hvad du sælger (også hvis det fx er digitale ydelser).

Du kan hente arket her. Ønsker du en forklaring til arket, så kan du finde en artikel her.

Håber det kan bruges - god fornøjelse - det tager ca. 10 x så meget tid, som du regner med og du får ca. 1/10 ud af det, du regnede med er min hovedregel - bare så man ikke bliver skuffet :)

Mvh

Kenneth

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)