Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man modtage betaling via privat konto

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg modtager med jævne mellemrum nogle betalinger til en privat konto. Det er ikke en bankonto, men en slags investeringskonto.

Indtil for nylig var betalingen privat og skulle afregnes som B-skat. Men jeg har nu oprettet et selskab, og derfor også en selskabskonto i banken.

Men netop denne indbetaling er svær at flytte til selskabskontoen (lang historie, men der er intet ulovligt eller gråzone involveret).

Mit spørgsmål er nu, om det er lovligt fortsat at modtage betalingen til min private konto, såfremt pengene straks videresendes til selskabskontoen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du driver noget i selskabsform, IVS eller ApS så er svaret klart nej . Du må ikke modtage nogen som helst betaling der tilhører selskabet - til en privat konto uanset hvad

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da til at forstå. Så må jeg undersøge alternative løsninger.

Tak for svaret :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 22. Feb 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Hexio IVS Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Ricki Rasmussen:
Er der kommet nye regler omkring brugen af en privat konto til en personligt ejet virksomhed?

Vi kører selv med "private" konti i en personligt eget virksomhed og det har vi gjort i mange år. Så hvis der er kommet nye regler, kommer de åbenbart ikke i anvendelse hos de allerede bestående firmaer.

Selskaber har mange særlige regler, som ikke kan sammenlignes med et enkeltmandsfirma.

Når det er sagt er det vel op til det enkelte pengeinstitut at sige ja eller nej til kunder - eller at stille visse betingelser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Ricki Rasmussen:

Er der kommet nye regler omkring brugen af en privat konto til en personligt ejet virksomhed?

Nordea krævede at jeg oprettede en selvskabskonto for at få tilknyttet et CVR nummer til en konto som hører sammen med mit CPR nr

Læste nemligt den her og undrede mig så endnu mere: https://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html 

nej reglen er at du må bruge en privat konto hvis dit CVR tilknyttes som nemKonto i en personlig virksomehed. Næsten ALLE banker siger bare til alle nye, at det skal være en egentlig erhvervskonto. Det er ikke kun for at få penge for det kunne de jo også tage for at tilknytte CVR til en personlig hvis de ville, men kravene til hvidvask lov er meget skærpede, og banker vil der som udgangspunkt IKKE have sammenblanding af privat og firma længere

At de så også kan have klart større risiko med erhverv er en anden sag, for som sagt kunne de jo bare tage gebyret for selve tilknytningen af CVR

Risiko er bla at banken står for tilbagebetaling til kunder der laver charge back (returvarer f.eks ) når konto er tom og at en del PBS, bl.a moms trækkes fra kontoen uden banken ved det inden, og så kan den gå i voldsomt minus + erfaring siger at der flere og større overtræk når erhverv er tilknyttet (ikke så underligt, ofte jo langt flere transaktioner og kreditorer

Det er derfor standard i dag at der kræves særskilt erhvervskonto, men tag en snak om prisen, det meste kan jo ofte forhandles lidt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 40
Fra  Performance-Parts.dk Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

IVS + ApS = Krav om selskabs-konto.

Enkeltmandsvirksomhed = Privat konto kan bruges, men der er ingen umiddelbart fordel i dette.

Med venlig hilsen,

Mads Jensen - www.Performance-Parts.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Jensen:
Enkeltmandsvirksomhed = Privat konto kan bruges, men der er ingen umiddelbart fordel i dette.

Kun, at en sådan ofte bliver stillet gratis til rådighed mens en decideret erhvervskonto ofte medfører et større eller mindre årligt gebyr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Mads Jensen:
Enkeltmandsvirksomhed = Privat konto kan bruges, men der er ingen umiddelbart fordel i dette.

Kun, at en sådan ofte bliver stillet gratis til rådighed mens en decideret erhvervskonto ofte medfører et større eller mindre årligt gebyr.

Enig til dels, for idag er det ikke ret let at finde den sammenblanding accepteret i bankerne, bla.a grundet kravene i hvidvasklov som gør sammenblanding uheldig.

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)