Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medejer fordele og ulemper?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Folks!! 

Jeg har brug for lidt råd og vejledning. Jeg er blevet tilbudt at blive medejer i et eksisterende firma, som jeg allerede er ansat i. 

hvad skal jeg tage stilling til, og hvad er næste step? 

Der er møde med revisoren i næste uge, men skal jeg kontakte en revisor eller advokat (måske begge ?) selv? Hvilke ting er vigtig for mig, at få aftalt og skrevet ned ? Håber i vil hjælpe mig 😊

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

En ejeraftale.. hvordan diften forgår.

Altså pligter og fordele.

Eksepmvis hvordan overskud skal fordeles eller hvordan man kommer ud igen eller hvis der opstår uenigheder osv

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Du skal vide alt om selskabet . Hvad får du ved at købe dig ind ? er der skeletter i skabet - hvad skal du betale og får du skat  (det får du hvis du betaler mindre end reel værdi  helt som var det løn

2 der skal laves en ejeraftale der afdækker alt - også hvordan du kommer ud igen hvis du vil + din indflydelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes, at du skal spørge løs til mødet og IKKE forpligte dig til noget. Du kan eventuelt lufte nogle ønsker: Du vil måske ikke gå ned i løn for så måske at tjene flere penge, du ønsker en bestyrelsespost, du ønsker at se alle regnskaber osv. Hvis vi taler om mange penge, bør du få en advokat og/eller revisor til at se på det. Overvej i øvrigt at lægge et Holding indover, men det vil en revisor kunne forklare mere om. 

Husk, at firmaets rådgivere IKKE er dine private rådgivere og derfor IKKE nødvendigvis går dit ærinde! God vind!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)