Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg og kæresten har et I/S sammen, som hun dog aldrig rigtig har været en del af. Derfor har vi valgt at skrive hende ud, således at det bliver en enkeltmandsvirksomhed i stedet. Dette kræver som jeg har forstået det, at det nuværende I/S nedlægges og en enkeltmandsvirksomhed med nyt CVR oprettes.

Med udgangspunkt i, at ændringer sker pr. 31/8-17.

Er følgende forstået korrekt:

Jeg laver "årsopgørelse" fra 1/1 - 31/8 på det gamle firma.

Jeg afregner moms til og med 31/8 i dette kvartal.

Vedr. moms-delen: Der betales det skyldige beløb for 3. kvartal i slut november. Hvad med 4. kvartal, hvor firmaet er nedlagt. Der skal vel nul-indberettes, men skal det bare gøres i 2018, hvor virksomheden jo længe har været ophørt?

Hvis vi antager, at resultatet er + 100.000 (ex moms), samt at der er en lagerværdi på 100000 (ex moms) + inventar på 50000 (ex moms).

Jeg laver en faktura fra det nye firma til det gamle på 150000, hvorefter det gamle firma får et minus fra start af på 150000 og det gamle får et plus på 150000, hvorefter overskuddet bliver samlet 250000.

Til næste års årsopgørelse tastes begge tal ind for hver sin virksomhed.

Er det korrekt, eller har jeg overset noget?

Overskuddet fra det gamle firma går 100% til mig jf. vores aftale.

Mvh.

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

.

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen?

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser korrekt ud for første delen - Der indberettes moms sidste gang for 3 kvartal og så slut for I/S

Sydalarm.dk:

Hvis vi antager, at resultatet er + 100.000 (ex moms), samt at der er en lagerværdi på 100000 (ex moms) + inventar på 50000 (ex moms).

Jeg laver en faktura fra det nye firma til det gamle på 150000, hvorefter det gamle firma får et minus fra start af på 150000 og det gamle får et plus på 150000, hvorefter overskuddet bliver samlet 250000.

Til næste års årsopgørelse tastes begge tal ind for hver sin virksomhed.

Er det korrekt, eller har jeg overset noget?

Overskuddet fra det gamle firma går 100% til mig jf. vores aftale.

Som jeg lige ser det så er overskuddet et du korrekt lægger sammen med resultatet i dit nye og opgiver samlet

Jeg kan ikke vide om du har lagerreguleret eller ikke (om lager på 100.000 kr er lagerrguleret så det indgår i de 100.000 overskud som man skal eller om det er noget du ville gøre ved afslutning, men ellers ja så bliver samlede overskud 250 t i I/S 
I den nye kommer lagerværdien jo ikke til at være et minus. Lager er ikke er udgift, det er den først når alt er solgt og om der er straksafskrivning af alt inventar ka vi ikke vide heller, men er der det så bliver "underskud" jo 50.000 og ikke 150.000 kr http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/varelager-er-ikke-en-udgift.html 

Resultat i I/S vil derfor alene afhænge af om du har lagerreguleret eller ikke og i alle fald vil lageret på de 100.000 kr ikke være en udgift som du kan læse i linket

Måske du skulle gå via en bogholder for at få det korrekt, Du skal formentlig handle alt uden moms hvis det er hele aktiviteten og aktiverne du kører over i nyt = ikke moms ind i I/S og ikke moms fradrag i personlig enkeltmands, også det kan bogholder eller revisor rådgive om specifikt, og det er et vigtigt punkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)