Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 selv eget driftselskaber - Drift 1 køber ydelser af Drift 2.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os sige at jeg har et holding selskab og 2 driftselskaber. Er det muligt og lovligt at hyre sit ene driftselskab i det andet driftselskab hvis ydelserne som f.eks.  digital markedsføring skal laves alligevel. 

Eks. 

Drift 1 har brug for digital markedsføring, i stedet for at gøre det selv eller at outsource, kan jeg så hyre drift 2(også eget af mig) for at gennemføre denne ydelse.

Markedsføring kan trækkes fra i skat fra drift 1, men jeg har betalt drift 2 for ydelsen, så det ender vel med at jeg bliver betalt for at lave ydelsen plus alt den markedsværdi der bliver betalt for fra drift 1. 

Er der noget jeg har glemt her? 

Er der nogle ulemper ved denne formular? 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du kan sagtens handle imellem dine egne selskaber, det skal naturligvis være på armslængde vilkår. Dette vil sige til samme priser som eksterne parter.

Ulemperne må vel primært ligge i øget administration. Jeg er mere nysgerrig for hvorfor du ønsker dette? Overførsel af overskud? (Det er vel dette du har dit holdingselskab til) eller har du ansatte i drift 2 som kan udføre ydelsen?

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

mholmk:

1

Lad os sige at jeg har et holding selskab og 2 driftselskaber. Er det muligt og lovligt at hyre sit ene driftselskab i det andet driftselskab hvis ydelserne som f.eks.  digital markedsføring skal laves alligevel. 

Eks. 

2

Drift 1 har brug for digital markedsføring, i stedet for at gøre det selv eller at outsource, kan jeg så hyre drift 2(også eget af mig) for at gennemføre denne ydelse.

Markedsføring kan trækkes fra i skat fra drift 1, men jeg har betalt drift 2 for ydelsen, så det ender vel med at jeg bliver betalt for at lave ydelsen plus alt den markedsværdi der bliver betalt for fra drift 1. 

Er der noget jeg har glemt her? 

3

Er der nogle ulemper ved denne formular? 

1 Ja du må gerne internhandle så længe du kan påvise at det sker på rene markedsvilkår = samme pris som andre eksterne kunder skulle betale 2 for opgaven

2 Ligger lidt i svar 1. Du betaler 2 for ydelsen men da to ikke laver markedsføring så får 2 jo kun for selve ydelsen og har den som indtægt mens 1 betaler ydelsen og har udgift til markedsføring

3 Ikke andet end administration, men har du selskaberne i alle fald, og driver den aktivt til andet begge to, så giver det fornuft. Ellers ville det nok være lettere at samle alt i så få som muligt. Du har administrationsarbejde, løn, lovpligtig arbejdsskade i hvert og et selskab inkl. holding som skal  være med under en sådan, bank ofte gebyr for hver erhvervskonto, hvert sit regnskab, årsrapport, selvangivelse osv

Med holding vil det jo som udgangspunkt ikke betyder noget hvor overskud ligger, da alt lægges sammen skattemæssigt i holding. (og uden holding ville alt jo bare ligge samlet i ET så der spares ikke som udgangspunkt skat i forhold til kun ET driftsselskab uden holding - men holding giver fin mening hvis du VIL have flere drift f.eks.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor jeg ønsker dette? 

Lad os sige at drift 1 har flere ansatte, og drift 2 som også er et Aps men uden ansatte, jeg er selv den eneste der ydøver ydelserne jeg tilbyder i drift 2. 

Det ville jo betyde at jeg ikke skal betale løn i drift 2, og alt overskudet fra drift 2 kan overføres til holdingselskabet. 

Det vil give god mening at hyre drift 2 via drift 1, hvis drift 1 kan trække markedsføringen fra i skat og samtidige blive betalt i drift 2. 

Selvfølgelig er der øget adminstration etc. men det virker som det ville være det hele værd. 

Selvfølgeig ville der også være samme pris vilkår fra ydelsen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen skat sparret. Når du har holding og sambeskatning så ender det helt ens
Du betaler jo selskabsskat i 2 inden du kan føre overskud op i holding - så holding giver kun den fordel det er at underskud i et selskab kan trækkes fra i overskud i et andet, men det er helt samme resultat hvis du har hele resultat i ET drift uden holdig / eller med - stadigt helt samme skat osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
stadigt helt samme skat osv
Godt svaret - Skat er s... da ikke dumme ... på den måde .... uanset om det til tider kunne virke anderledes så laves vores skattelove og regler nu af nogle særdeles kompetente personer. Men huller er der ikke - og hvis der skulle være. Så lukkes de hurtigst.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)