Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge slik fra Sverige til Danmark

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et svensk familiemedlem som jeg har lovet at hjælpe lidt med nogle spørgsmål han har.

Han har i dag en online og fysisk slikbutik i Sverige. Han lever i dag udelukkende af at sælge slik til svensker. Men han får et stigende antal henvendelser fra danske kunder. Og det undrede ham indtil jeg fortalte ham om de danske sukkerafgifter ;o)

Nu er hans spørgsmål om han må sælge slik til danske kunder? eller skal han til at opkræve afgifter mm?.

Det skal siges at han er 100% svensk. Han har aldrig boet i Danmark, han har svensk SE nummer mm. Og har dermed ikke åbnet butikken mhp at snyde den danske stat.

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med på den her.

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm det er der ingen der har noget bud på ? Wink

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at ringe til Skat - fx.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Prøv at ringe til Skat - fx.

Næ ... jeg ville nok prøve det svenske Told & Skat - hvad det end måtte hedde. Det er mest vigtigt at han har styr på hvad han foretager sig i sit hjemland - så han gør det rigtigt i forhold til dem - (synes jeg.....)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Så vidt jeg kan se, så er det ikke anderledes end al anden import indenfor EU og til private.

Når man køber varer på et svensk website og får det sendt til Danmark, så skal det svenske website blot sørge for at betale svenske afgifter og moms. Dette skal slutbrugeren i DK naturligvis betale.

Men kunden i DK må faktisk i udgangspunktet købe lige så meget slik, som de gider, så længe de betaler moms og afgifter i Sverige. Tyskerne må jo heller ikke begrænse salget af slik i Flensburg til de danske kunder.

Som jeg ser det, så er det bare at give den gas med at sælge til danske private forbrugere. Når først handlen er kommet op på en vis størrelse, så skal den svenske webshop dog åbne afdeling i DK og så er det eventyr slut. Jeg mener at skattevæsenet forlanger dansk repræsentation når omsætningen overstiger 250.000,- årligt. Så kan han selvfølgelig åbne en del shops og krydsreferere imellem dem og have forskellige SE numre, men det giver bare noget bøvl og ligner karrusel. Nok ikke smart.

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Det er købers ansvar at betale punktafgifter til den danske stat (bl.a. sukkerafgift, alkoholafgifter etc.). Den svenske butik kan altså roligt sælge til danske kunder. Men de danske kunder skal betale sukkerafgift. Derfor kan det ikke betale sig med mindre man bryder loven og satser på ikke at blive snuppet. http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1648296&vId=0

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Han skal så også huske den danske moms på 25% ved salg til danskere.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:

Men kunden i DK må faktisk i udgangspunktet købe lige så meget slik, som de gider, så længe de betaler moms og afgifter i Sverige. Tyskerne må jo heller ikke begrænse salget af slik i Flensburg til de danske kunder.

Nu er der jo så trods alt den væsentlige forskel at du selv henter varene i tyskland hvor de her bliver tilsendt dig.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sunbao:

Flemming:

Men kunden i DK må faktisk i udgangspunktet købe lige så meget slik, som de gider, så længe de betaler moms og afgifter i Sverige. Tyskerne må jo heller ikke begrænse salget af slik i Flensburg til de danske kunder.

Nu er der jo så trods alt den væsentlige forskel at du selv henter varene i tyskland hvor de her bliver tilsendt dig.

I forhold til loven er der vel ingen forskel. Det hele falder vel ind under reglerne om fri bevægelighed internt i EU. Om du som privatperson kører til grænsen og køber 10 eller 100 kg slik, eller bestiller de samme 10 eller 100 kg hos en svensk webshop, skelnes der vel ikke til i loven? Betales der de rigtige skatter og afgifter er begge eks. vel fuldt lovlige...?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)