Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kontrakt om eneforhandling af produkt

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg skal til at lave en kontrakt  med et Græsk firma  der sælger plejeprodukter, vi er på mail blevet enig om min to år som eneforhandler af disse produkter i DK

kan eksperterne her inde fortælle mig hvad der er vigtig at få med i den kontrakt ? tak.Umbrella

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du få altså ikke mere eneret end at alle andre lovligt kan sælge produkterne i DK.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Athena

Det vigtigst er, at I får skrevet, at I har eksklusivitet/eneforhandler. Det ville være en god ide, at I tage stilling til, hvad der skal ske efter de to år. Ofte vil det være sådan, at man indsætter nogle omsætningsmål, og såfremt I når dem, så fortsætter eksklusiviteten/eneforhandlingen så længe I når omsætningsmålene. Det vigtigt at få defineret områder, og det er en god ide, at gøre jeres ret overdragelig. Der er mange andre ting, men ovennævnte er nogen af dem, hvor en eneforhandleraftale afviger fra en forhandler aftale.

Mvh.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

Du få altså ikke mere eneret end at alle andre lovligt kan sælge produkterne i DK.

Man kan få en kontrakt med producenten om at man har eneret som DK virksomhed at importere og sælge produktet i Danmark.

Det beskytter ikke for parallel import, eller at andre danske virksomheder køber produktet fra en udenlandsk forhandler, men her kan producenten feks i kontrakterne afgrænse mulighederne for forhandlernes videresalg.

Jeg vil antage at producenten formulerer kontrakten, det er ikke forhandlerens opgave.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
men her kan producenten feks i kontrakterne afgrænse mulighederne for forhandlernes videresalg.

Det tvivler jeg så på er lovligt iht. EU's regler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

arguins:
men her kan producenten feks i kontrakterne afgrænse mulighederne for forhandlernes videresalg.

Det tvivler jeg så på er lovligt iht. EU's regler.

i praksis sker ofte det, at hvis en producent - her i Grækenland, arbejder med eneforhandlere i div Europæiske lande, så står det i aftalerne (parterne er enig om xx er eneforhandler og begrænser sit salg til område yyy)  og, hvis en af forhandlerne i et af landene så alligevel sælger til kunder eller underleverandører i et andet land, ja så skriver hovedmanden i Grækenland, at han ikke er tilfreds og vil stoppe sine leverancer eller hæve priser osv, så i praksis fungerer eneforhandling ret fredeligt på en del områder

Ofte vil hvert lands eneforhandler have interesse i at det holder - og ja, så kan andre jo købe der og videresælge, men dels vil det jo så være højere priser og dels, hvis det er meget og bliver et problem, ja så takkes der nej til den kunde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

overdragelighed skal det forstås sådan at jeg kan sælge/overdrage eksklusivitet/eneforhandler kontrakt til anden side ?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

arguins:
men her kan producenten feks i kontrakterne afgrænse mulighederne for forhandlernes videresalg.

Det tvivler jeg så på er lovligt iht. EU's regler.

Det kan man nok formulere på en sådan måde at det er til at forstå som en aftale mellem 2 parter hellere end et krav. Det er altså ikke helt unormalt med formuleringer der på den ene eller anden måde afgrænser markedet. Der er selvfølgelig ikke nogen garanti for at varerne ikke kommer ind på markedet alligevel, men i mange tilfælde vil det være tilstrækkelig afgrænsning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Athene

Det vil være fint, hvis det fremgår af kontakten, at parternes rettigheder og pligter i henhold til kontrakten kan overdrages til tredjemand.

MVH

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar og tid.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)