Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette selskab kun med henblik på refusion af elafgift til bil

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Betyder det så ikke, at jeg reelt kun betaler 2,35 - 1,23 per kWh + det beløb til clever der så ikke refunderes?

Hvis jeg kører 750 km per 30 dage så svarer det til 150 kWh strøm der koster 352,50 kr ved de 2,35 per kWh - Disse 352,50 kr får jeg dækket af clever ved retur så de fakturer mig kun 369 - 352 eller 17 kr og så har min pris, som det også vil stemme med, været ialt 369 kr den måned for 750 km

Det må være 369 kr delt med 750 km svarende til 0,50 kr per km svarende til - hvis jeg omregner til nuværende benzinbil der kører 13 km/liter - en pris for 13 km på 6,5 kr eller næsten halv pris per km i det eksempel i forhold til benzin?

Er det faktisk sådan hvis jeg ligger på disse ret almindelige 25 km per dag på rent el (for det gør jeg givet mindst i snit)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

JO den er god nok - Du betaler:

150kWh * 2,35 til dit elselskab ialt 352,50kr

Clever refunderer dig 352,50 kr (eller hvormeget det nu præcist er).

Clever opkræver ialt 369kr ud over dette.

Samlet har du altså betalt netto 369kr.

Clever har tjent via dig ialt 150*1,12 fra staten + 369kr fra dig, modregnet 352,5 som er udbetalt til dig. ialt ca. 185 kr incl. moms.

I mit eget tilfælde ser regnestykket således ud: 352,5 i udgift + 45 i abonnement - 159,6 i refusion = ialt netto privatudgift 237,5kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - jamen det er da fint - troede at ved sådan 25 km per dag ville strømmen koster ialt samme som jeg var vant til i benzinpris - men det virker det så ikke til

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:

Hov:

Det høre lige med at clever refudere 1,86kr/kWh ikke 2,35kr - det flytter det jo en del i Clevers favør:

https://clever.dk/opladning-hjemme-og-paa-farten/tilbagebetaling/

John du må lige melde og det også gælder din aftale?

Ja det gør da en forskel i deres favør. Det har jeg ikke kunnet læse mig af den hidtidige aftale (får først bil og stander om et par måneder) der står alene, at de refunderer strømforbruget og det er jo så ikke 1,86

Måske jeg kan finde email og høre dem   tak for heads-up

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Feb 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

jeg startede selv en konsulentvirksomhed (div. programmeringsydelser) i starten af året vil gerne gøre det samme, men umiddelbart kun for vores egen bil.

Jeg bruger dinero til mit regnskab og har gjort følgende:

Jeg har solgt et abbonnement til min kone og faktureret hende for tre måneders abbonnement. Jeg har samtidig gemt et billede af bi-måleren til laderen. Min plan var så at der hvert kvartal blev gjort status og refunderet penge hvis elafgiften overstiger abbonnementet for den forgangne periode.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg gør det rent teknisk i dinero - altså ikke sælge abonnementet, men få elafgiften ind i systemet.
Jeg gætter på at det er noget med at lave en faktura på næste periodes abbonnement, hvor der yderligere er en negativ post med x antal kilowatttimer.
Men kan jeg få dinero til at registrere det som elafgift?

På forhånd tak,

Mvh Martin
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at du er bedst tjent med at holde abonnements-fakturaerne adskilt fra de øvrige ting.

Du har 

1. Fakturaer for abonnement (og betalinger af disse)

2. Registrering af forbrug (kommer ind f.eks. 31.12) - skaber et tilgodehavende hos skat

3. Udbetaling af refusion til kunden

Vi har et par kunder på www.multiregnskab.dk hvor vi hjulpet dem med at sætte det op med et par ekstra finanskonti og lidt instruktioner, og det kan man antageligt også gøre i Dinero.

vh

Steffen

Tilmeldt 14. Feb 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Steffen,

mange tak for svar. Det vvil jeg prøve at se om jeg kan hitte ud af i Dinero så - det må jo kunne lade sig gøre :)

Mvh Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Et tricky spørgsmål: Jeg har et 1,4kwh solcelleanlæg. Det blev placeret på huset dengang det blev bygget for at nå nogle energimål for byggeriet. Det anlæg forhindrer mig jo så i nu at få refusion for afgiften - hvilket er et langt større beløb end det anlæg nogensinde vil kunne generere.

Er der nogen der har en workaround? Måske separat strøm fra et andet elselskab? Eller kan man nedlægge sådan et anlæg?

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1) Nedlægge solcelle-anlægget

2) Separat måler til elopladning - det koster *ikke* gratis - men måske kan du forhandle dig til noget med Radius/Cerius.

3) Bruge Clever, som vist stadig giver refusion, uden at de selv søger refusionen.

4) Vente på politiske tiltag - de må komme før eller siden.

Antager at du ikke har elopvarmning registreret for huset.

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)