Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlæg i virksomhed før stiftelse

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 22. Sep 22
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det forstod jeg ikke? Kan jeg benytte mig af kvitteringerne hvis der ikke står noget firma på eller er det helt udelukket.?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Wolfmeyn:
Det forstod jeg ikke? Kan jeg benytte mig af kvitteringerne hvis der ikke står noget firma på eller er det helt udelukket.?

du må bogføre dem på konti uden moms hvis du ikke har dit firmanavn på dem (svarer i princip til at du køber dem fra dig selv uden moms) - forudsat det er rent firma og ikke noget privatbrugs del. Hvis det er til dit private hjem du har et arbejdsværelse, så kan du ikke trække maling og lænestol fra.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 22
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er tale om en skønhedsklinik. Jeg har renoveret derinde og købt klikgulve og maling, udført arbejdet selv. Men der står ikke noget specifikt på kvitteringen angående firma, kan jeg så ikke få momsen tilbage og bruge kvitteringerne til at trække udgifterne fra omsætningen så jeg kan spare skatten?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej moms kræver at firmanavn fremgår af bonner men du kan så trække hele beløbet fra som udgift blot - men i ekstern klinik er der fradrag for den slags som udgangspunkt, blot skal firmanavn fremgå af regningen for moms fradrag. Er det under 3000 kr per ting og du har en bon der ellers er i orden - tja - så er det ikke sikkert skat slår ned på det, men reglen er klar nok, KUN momsfradrag hvis firma fremgår af den regning du trækker fra, og det formindskes ikke her, af at det er inden stiftelse og privat

God vind med klinikken

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)