Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver det mening at forsøge at få godtgørelse for elafgift, når man driver virksomhed hjemmefra?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver til daglig min online markedsføringsvirksomhed hjemmefra. Virksomheden er momsregistreret. Jeg vil i den forbindelse høre, om det giver mening at forsøge at få godtgørelse for el- og varmeafgift, eller om det overhovedet er besværet værd?

Mvh. Knuth

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug du hellere tiden på noget salg istedet!...

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke få godtgørelse.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort svar: Det kan du ikke.

Det lidt længere svar: Du skal kunne dokumentere det erhvervsmæssige forbrug. Så her er der ikke noget med skønsmæssig eller procentvis fordeling imelllem privat og erhverv - det skal være målt med en rigtig elmåler. Dette bliver alt for bøvlet på en privatadresse.

Endvidere er det kun produktionsvirksomheder der har fradrag på deres energiafgift. F.eks. har kontorvirksomheder som f.eks. bogholder, advokat, konsulent, webbureau, reklamebureau m.fl. ikke fradragsret.

Til sammenligning kan jeg fortælle at vi i MediaMouse har vores bygnings el-kabling og tavler delt op på to målere; Den ene til kontor/administration hvor der ikke er fradrag og så hele produktionsdelen på den anden måler, hvor der er fradrag på den del af strømmen der bliver brugt der.

/Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

mig bekendt kan du faktisk også uden måler - anvende statens standardsatser - hvor der er satser for el forbrug for private ud fra en lang række parametre. Overstiger forbruget dette, og man driver virksomhed hjemme fra, så mener jeg man kan lade den del være på firmaet og - få refusion for afgift. Om det så er besværet værd vil afhænge af, om man har tunge produktionsmaskiner - og så er separat måler nok bedst  Scroll godt ned så kommer el og andet frem http://www.tax.dk/jv/cc/C_C_2_1_4_2.htm 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

Kort svar: Det kan du ikke.

Det lidt længere svar: Du skal kunne dokumentere det erhvervsmæssige forbrug. Så her er der ikke noget med skønsmæssig eller procentvis fordeling imelllem privat og erhverv - det skal være målt med en rigtig elmåler. Dette bliver alt for bøvlet på en privatadresse.

Endvidere er det kun produktionsvirksomheder der har fradrag på deres energiafgift. F.eks. har kontorvirksomheder som f.eks. bogholder, advokat, konsulent, webbureau, reklamebureau m.fl. ikke fradragsret.

Til sammenligning kan jeg fortælle at vi i MediaMouse har vores bygnings el-kabling og tavler delt op på to målere; Den ene til kontor/administration hvor der ikke er fradrag og så hele produktionsdelen på den anden måler, hvor der er fradrag på den del af strømmen der bliver brugt der.

/Jesper

Tak for svar, Jesper og John! Konklusionen i den henseende må jo så nok være, at det er for besværligt for mig. Lyder godt nok også som et komplekst setup.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Knuth Becker:
Konklusionen i den henseende må jo så nok være, at det er for besværligt for mig. Lyder godt nok også som et komplekst setup.
korrekt konklusion. Det er ikke noget at rode med med mindre man bruger en masse regulær proces strøm, og sådan skal det jo også være

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
Endvidere er det kun produktionsvirksomheder der har fradrag på deres energiafgift. F.eks. har kontorvirksomheder som f.eks. bogholder, advokat, konsulent, webbureau, reklamebureau m.fl. ikke fradragsret.

Et hurtigt spg. Jesper - Så en almindelig webshop med tilhørende lager ( i lejede lokaler)har ikke fradragsret for EL ?  

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja - og nej...

Du kan sagtens have skattemæssigt fradrag på elregningen og også momsfradrag på det moms som ligger på den.
Men der bliver også lagt en elafgift på (prøv at se detaljerne på din elregning). Den elafgift kan man få refunderet (eller rettere; få fradrag for i stil med momsen), såfremt man bruger strømmen i forbindelse med en produktion (f.eks. hele den del der omfatter produktion af tryksager, skilte m.m. i MediaMouse).

Men en webshop hører ikke under produktionsvirksomhed - med mindre du f.eks. producerer noget fysisk som du efterfølgende sælger i din webshop, men så er det kun på den del af strømmen der bruges til selve produktionen, ikke til "kontorarbejdet".

/Jesper

DISCLAIMER: Jeg er ikke revisor, men har haft professionelle folk til at rådgive mig omkring ovenstående, ligesom at det også er et statsautoriseret revisorselskab som står for revision m.m. af mine virksomheder.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)