Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg blevet behandlet lovligt?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude, 


Dette er en super træls og meget lang historie, som jeg vil prøve at gøre så kort som muligt. 

Jeg har været på Mallorca, hvor jeg lejede en cykel hos den lokale cykeludlejer. Efter et par nætter blev cyklen uheldigvis stjålet ude foran mit hotel. Hotellets forsikring vil ikke dække tyveriet (hvilket jeg udmærket forstår), cykeludlejeren ville ikke dække tyveriet og min egen forsikring ville heller ikke dække tyveriet. 

Jeg fik en faktura på x-antal tusinde kr. med hjem, som skulle betales indenfor den næste uge. Da jeg ikke lige så mange penge til at betale cykeludlejeren, prøvede jeg at gå i dialog med ham hvor jeg bla. skrev at jeg kunne overføre en del af beløbet nu og resten senere. De betingelser ville han desværre ikke acceptere.

Det synes jeg selvfølgelig ikke var særlig fedt, men omvendt vidste jeg også godt, at han var i hans ret til at slå det fast og kræve hans penge. Jeg skrev så at jeg blot ville vente på en rykker og håbe på at jeg vil kunne betale til den tid, da jeg ville have fået udbetalt løn. Jeg mener altså selv at jeg handler i god tro, da det umuligt kan være ulovligt at vente på en rykker??.. 

Herefter bliver betalingsfristen på fakturen overskredet og sagen tager en uventet drejning, som jeg er i tvivl om hvorvidt er lovligt.. I stedet for blot at sende en rykker, skriver han til den lokale cykelklub som jeg er medlem af. Han deler mine personlige oplysninger, og skriver bla. at jeg har stjålet hans cykel og i det hele taget virker han meget sur på mig. (Det er selvfølgelig forståligt nok han ikke er specielt begejstret for mig. Men indtil nu føler jeg ikke at jeg har gjort noget ulovligt, i det jeg blot venter på en rykker.) 

Heldigvis kender jeg ham der sidder med mailen personligt, så jeg fik det at vide før alle mulige andre i klubben. Men jeg kan da ikke lade vær med at tænke på, at det muligvis kunne have udviklet sig til en virkelig dårlig sag for mit vedkommende, hvis "historien" var kommet ud i. 

Mit spørgsmål er så om det er lovligt at dele kunders oplysninger i dette eksempel? Jeg kunne forstå hvis det var politiet, eller en anden form for autoritet. Men i dette tilfælde føler jeg mig en smule krænket, selvom jeg godt ved at jeg heller ikke har været det bedste eksempel på en kunde. 


Kan han blot dele ud af mine oplysninger? 

Jeg glæder mig til at høre jeres mening og forhåbenligt blive klogere på om det er i orden. 

mvh 
Gustav 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville starte et helt andet sted:

Det undrer mig at han ikke har en forsikring der dækker. Jeg formoder den var låst og stillet et sted der ville være rimeligt at stille en cykel.

Har du en kontrakt på leje af cykel - ? - Hvad har du skrevet under på?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Jeg ville starte et helt andet sted:

Det undrer mig at han ikke har en forsikring der dækker. Jeg formoder den var låst og stillet et sted der ville være rimeligt at stille en cykel.

Har du en kontrakt på leje af cykel - ? - Hvad har du skrevet under på?

Tak for dit svar Per,

Det undrede egentligt også mig at han ikke ville dække det, da det umuligt kan være første gang det er sket (antager jeg). 

Cyklen var stillet inde på hotellets parkeringsplads, 5-7 meter væk fra offentligt vej, bag en bom. Jeg havde fået en lås af cykeludlejeren som ikke er forsikringsgodkendt, derfor dækker min egen forsikring ikke. 

I lejekontrakten står det klart og tydeligt, at han ikke dækker tyveri. 


Så det tror jeg ikke der er en finger at sætte på. :)

mvh

Gustav

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

CasualMonkey:

Det undrede egentligt også mig at han ikke ville dække det, da det umuligt kan være første gang det er sket (antager jeg). 

Cyklen var stillet inde på hotellets parkeringsplads, 5-7 meter væk fra offentligt vej, bag en bom. Jeg havde fået en lås af cykeludlejeren som ikke er forsikringsgodkendt, derfor dækker min egen forsikring ikke. 

I lejekontrakten står det klart og tydeligt, at han ikke dækker tyveri.

Har du ikke en rejseforsikring der kunne komme ind over - ?

Man må ikke give op! :-)

Mht om han må kontakte din cykel klub - hvis cyklen er lejet sammen med andre fra klubben og han derfor ved at I er sammen - så er det for mig ok han tager kontakt der når der ikke bliver betalt til tiden.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

CasualMonkey:

Det undrede egentligt også mig at han ikke ville dække det, da det umuligt kan være første gang det er sket (antager jeg). 

Cyklen var stillet inde på hotellets parkeringsplads, 5-7 meter væk fra offentligt vej, bag en bom. Jeg havde fået en lås af cykeludlejeren som ikke er forsikringsgodkendt, derfor dækker min egen forsikring ikke. 

I lejekontrakten står det klart og tydeligt, at han ikke dækker tyveri.

Har du ikke en rejseforsikring der kunne komme ind over - ?

Man må ikke give op! :-)

Mht om han må kontakte din cykel klub - hvis cyklen er lejet sammen med andre fra klubben og han derfor ved at I er sammen - så er det for mig ok han tager kontakt der når der ikke bliver betalt til tiden.


Hej Per, 

Du har bestemt ret i, at man ikke må give op - Det er også grunden til at jeg har skrevet herinde :)

Selvom jeg har en udvidet rejseforsikring, vil den ikke dække da låsen jeg har fået udleveret ikke er forsikringsgodkendt.

Jeg har ikke været dernede i klubregi. Kun som privat derfor har klubben ikke noget at gøre med det.

mvh

Gustav 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

CasualMonkey:
Jeg har ikke været dernede i klubregi. Kun som privat derfor har klubben ikke noget at gøre med det.

Hvor har han så oplysninger om klubben fra?

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:

CasualMonkey:
Jeg har ikke været dernede i klubregi. Kun som privat derfor har klubben ikke noget at gøre med det.

Hvor har han så oplysninger om klubben fra?

Hej Hartmann, 

Det kan jeg ikke fortælle dig, da jeg ikke ved det. Jeg vil skyde på han blot har brugt Google. Han kender jo min adresse og derfra er det ikke svært at finde den nærmeste cykelklub :) 

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hah! Bordet fanger ..

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Gustav Gade:

Fru Hartmann:

CasualMonkey:
Jeg har ikke været dernede i klubregi. Kun som privat derfor har klubben ikke noget at gøre med det.

Hvor har han så oplysninger om klubben fra?

Det kan jeg ikke fortælle dig, da jeg ikke ved det. Jeg vil skyde på han blot har brugt Google. Han kender jo min adresse og derfra er det ikke svært at finde den nærmeste cykelklub :) 

Du skal da være glad for, at han er så tålmodig og gør det den vej, fremfor bare at stævne dig, og dermed påføre dig en masse ekstra omkostninger og dertilhørende dårlig omtale... 

Du må da evt kunne låne pengene af dine forældre eller nogle venner, indtil du får løn, så sagen kan blive lukket asap. Det må du da også selv have en interesse i...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hah! Bordet fanger.. :)

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)