Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar / ændring af løn og løntillæg iht kontrakt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Et spørgsmål til kontrakt udarbejdelse.

En medarbejder, som producere et grafisk produkt og aflønnes på en fast time løn. f.eks 250 kr ( b-indkomst) - dog med mulighed for ændring af lønniveau løbende ( alt efter hvor godt dette grafiske indhold preformer)

Skal dette indsættes i kontrakten eller ville i blot notere den faste løn uden kommentar om løntillæg eller ændring? Jeg har svært ved at gennemskue om der er en for eller imod.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Starteren2021:
Et spørgsmål til kontrakt udarbejdelse.

En medarbejder, som producere et grafisk produkt og aflønnes på en fast time løn. f.eks 250 kr ( b-indkomst) - dog med mulighed for ændring af lønniveau løbende ( alt efter hvor godt dette grafiske indhold preformer)

Skal dette indsættes i kontrakten eller ville i blot notere den faste løn uden kommentar om løntillæg eller ændring? Jeg har svært ved at gennemskue om der er en for eller imod.

1 Jeg ville være sikker på, at skat ikke kunne mene denne medarbejder er lønmodtager hos dig, når det er gentagne honorarer og tilmed fast betaling per time + evt provision, for så vil du hænge på en manglende skat fra denne og- hvis CVR vil momsfradraget bortfalde og du vil stadigt hænge på manglende skat + risikerer bod i begge fald. Det er et fokus punkt for skat for 2022 og 23 og del af alle kontroller - Jeg ville være 99% sikker på skat kunne kalde det lønmodtager - det kan man sagtens være med flere kunder

Når 1 så er godt checket - så ville jeg blot skrive, at aflønning sker med, med mindre andet aftales, med mindst 250 kr per time - så er der indikeret at der kan være en opside - ellers skal du definere den opside, betingelsen og kr når opfyldt synes jeg

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)