Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rate-pension - hvornår er det nok?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

MEd selskaber hvor EK-forrentning går til en selv har prioriteten skattemæssigt været

1. Renter af ejers indlån (optil grænse)

2. Løn til topskat

3. Ratepension over topskatteloft

4. Udbytte til progressionsgrænsen

Derefter er det lidt ligegyldigt, hvis ikke EK kan gemmes og tages ud til lavt udbytte senere.

Ratepensionen skal ind senest i December, men kan det betale sig? Hvornår er ratepensionen stor nok?

Nr. 3 er en dårlig ide hvis man skal have dem ud før tid, grundet 60%-skatteværnet - det er klart nok.

Nye pensioner kommer sent til udbetaling, så hvad mener i er den rigtige størrelse på en pensions-"æg". Det kommer ud ex. AM-bidrag til ca. 37% skat.

Har man mere end hvad der svarer til topskatteloftet, tjae så er den nok for stor - men mindre er vel også nok - hvad tænker I selv?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok selv være tilbøjelig til at lade de "overskydende" penge stå i ApS'et (eller få dem op i et holding) og investere dem. Formentlig i nogle ikke-udbytte-betalende ETF'er/foreninger som er enkle at håndtere regnskabsmæssigt.

vh Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

kort ville jeg, hvis muligt altid mindst indbetale alt over topskat - ind på rate når de øvrigt finter var brugt op. Der er ikke meget der kan slå fradrag i topskat og formentlig udbetaling til bundskat og 15,3% pal skat af gevinsterne mod 27/42%)

Efter rateloftet var opbrugt - kan andre penge fra ikke hævede beløb investeres i EFT osv med den fordel og risiko det kan give.

(jeg ville ikke fidle med rente til mig selv med mindre selskabet klart HAVDE lånebehovet - alene for skattebesparelsen)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)