Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerstyring og regnskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg søger vejleding/råd til valg af en udbyder til lagerstyrring/regnskab.

vi er en mindre virksomhed indenfor udsmykning, med ca. 50 produkter (SKU numre)  (kommer 5-6 på hver måned)
vi kommer fra 1. nov. 2021 til at have 2 butikker/værksteder i Kbh og vi sælger allerede så småt online via egen webshop.

jeg leder efter et god simpelt og billigt program til at komme igang på, (vi kan senere fx om 12 mdr. opgradere til noget mere avanceret hvis der bliver behov)
men lige nu har vi brug for noget der er nemt at komme i gang med.

- vi vil indtaste vore produkter, priser, sku, mm
- programmere skal opdatere ved salg, kunne udskrive kvitteringer
- være nemt at lave dataudtræk fra, fx til salgsanalyse, og data skal kunne migreres til andet software relativt nemt.


kan se at der er rigtigt mange på markedet, men for en ikke kyndig (undertegnede) er det svært hvad der er lagerstyrring og hvad der er regnskab
og hvor godt tingene integrerer. 
Hvad er det mast almindelige for mindre virksomheder, (fx guld smede, smykkebutikker, design møbelbutikker.
Hvad vil i umidelbart anbefale (pris er også en faktor, vi er nystartede og hænger i med neglene :) så ingen alt for dyre løsninger, dem må komme hen ad vejen.

på forhånd tak! :) 




Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver, er det svært at se. hvad der er lagerstyrring, og hvad der er regnskab. Jeg kan kun hjælpe så langt, at iflg. min fine liste på www.regnskabsguiden.dk har næsten alle regnskabsprogrammerne også lagerstyring. Det er muligt, at der også findes lagerstyringsprogrammer, som kan integrere med disse programmer, men umiddelbart vil det bedste nok være at tage udgangspunkt i regnskabsprogrammerne.

Mht. hvilket program, som er bedst: Det er en smagssag. Jeg vil anbefale, at du tager en testversion af 2 eller 3 af regnskaberne og taster et par varer ind samt et køb og et salg og måske lidt mere. Herefter kan du se, om du kan få de rapporter, du ønsker. Stil evt. dine spørgsmål til deres support, de plejer at være ret skarpe på at svare, så man forstår det.

Om data kan migreres til andet software beror i højere grad på det software, som det skal migreres til. Min erfaring er, at de fleste programmer kan eksportere de fleste hvis ikke alle data til letlæselige filer, f.eks. csv-filer.

God vind!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)