Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om virksomhedens udgifter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Dec 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,
Jeg afleverer mad med WOLT. Mens jeg er på arbejde, nogle gange jeg bliver rigtig sulten og jeg køber en sandwich eller salad. Er det virksomhedens udgifter?

Jeg beklager hvis der er noget fejler med min sprog.

1000 tak for hjælpen Amino!

Mvh
Stoyan (Steve)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 mad er noget du selv må betale, ikke noget du kan lade dit firma betale for dig.

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med kantinen til personale i den store virksomheder?
Fra København
Tilmeldt 3. Dec 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
For example lige nu har jeg afleveret mad til advokat firma 7 sandwiches og drikkevarer. Hvordan vil de sætter denne i deres regnskab?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først er der forskel på ejer alene - og så ejer med personale hvor der kan bruges personalegoder

Så til advokaten og de 7 sandwich

Afhængig af om det er til personalet - hvor det så ikke må være daglig bespisning men kan være socialt samvær i et eller andet arrangement, så vil det være uden momsfradrag - men ellers normalt fradrag - og er det fagligt indkaldt møde, så er der momsfradrag

Er det til møde med nogen udefra - hvilket normalt vil være tilfældet - så er det med momsfradrag men kun kvart fradrag for selve udgiften

Det ændrer ikke ved, at en ejer ikke selv kan give sig mad, heller ikke ved overarbejde - kun ved rejser 24 timer + eller hvor der ikke er mulighed for på normal vis at bruge madpakke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Super, tak for svarene. Er der nogen steder jeg kan godt læse reglerne om hvad man kan og hvad man kan ikke bruge som virksomheden's udgifter?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle udgifter der medgår til at erhverve og vedligeholde driften - er der som udgangspunkt fradrag for. Afdrag er bare ikke en udgift - lige som et lån ikke er en indtægt du beskattes af. Det er penge i bank mod gæld og går helt lige op

Så er der visse udgifter, typisk bespisning, repræsentation, gaver osv, som har begrænsede fradrag og anden momsfradrag

Du kan læse helt basalt om regnskab og forstå hvordan ting hænger sammen i bogen Introdution til Regnskab, og direkte om hvad man kan have fradrag for i Fradrag 2021 (som er nyeste med næste år og 2020 satser) - Begge bøger kan du ser her og se indholdsfortegnelse til 
regnskab https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html

fradrag 2021 https://jh-e-books.blogspot.com/2020/11/fradrag-2021-super-let-anvendelig-e-bog.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Super, er der flere bøger du kan anbefale for regnskab, for eksempel afslutning af året, også årsrapport, årsopgørelse og etc. Næste år har jeg lyst til at bliver bogholder. Kan du være sød og anbefale nogle kurser for det?
Mvh
Stoyan (Steve)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)