Er I bekendt med om der findes en lov der byder virksomheder at give en melding til deres kunder (private) inden der trækkes En abonnementsbetaling månedligt?
Altså en mail, sms eller lignende hvor der står noget i stil med “Vi trækker nu 99,- på dit betalingskort for den kommende måneds abonnement”
Interessant spørgsmål, jeg har faktisk tænkt det samme. Tilsvarende når man går ind i en ny bindingsperiode på 6-12 måneder, om man så skal informeres på forhånd. Det ville jo være god stil, men har selv oplevet det modsatte var tilfældet. Tænker det er samme problemstilling.
Umiddelbart tror jeg svaret er nej, men hvor du naturligvis skal sende en faktura/kvittering når fornyelsen er gennemført, men jeg hører gerne hvad andre tænker.
Som udgangspunkt er det faktisk kun påkrævet af din forbruger har adgang til sin faktura/kvittering men ikke at du minder den om det eller fortæller dem at du gør det.
Telemore er et godt eksempel, deres faktura krav på private abm. er på deres login under selvbetjening.
Jeg har faktisk været nød til at bede yousee om at udsende fakturaen til mig pr mail for jeg kunne printe den ud (Sådan fungere jeg bedst)
Vi sender godt nok selv faktura ud til vores medlemmer når vi trækker penge fra dem men det er også b2b men så længe de har adgang til fakturaen bør vi faktisk ikke gøre det, så længe de vil kunne få adgang til dem via deres login :)
Giver det mening? Jeg er ret dårlig til at stave nemlig