Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 Spørgsmål om overtagelse af etableret virksomhed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Jeg har kigget mig omkring på Saxis i noget tid nu, og synes det er svært at finde noget der matcher de kriterier jeg har. Synes mest jeg ser små enkeltmandsvirksomheder der betjener en fast kundekreds, og ikke ret mange lidt "større" projekter der sælger på (eller har ambitioner om) flere markeder. Er Saxis den eneste virksomhedsbørs i dk som er god at samarbejde med? Synes ikke man hører om andre end dem.

2. Kan man efter overtagelse af en virksomhed stifte et holding, som for denne ens nye virksomhed bliver et driftselskab? Synes mange advokater anbefaler at holding og drift altid bør stiftes samtidig. Denne ide ser ud til ikke at være favorabel for en nybagt ejer af en etableret virksomhed. Er det rigtigt forstået?

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

G-62:

Synes mest jeg ser små enkeltmandsvirksomheder der betjener en fast kundekreds, og ikke ret mange lidt "større" projekter der sælger på (eller har ambitioner om) flere markeder. 

Og det skal lige siges at der ikke er nogen som helst bad feelings imod enkeltmandsvirksomheder. Leder blot efter noget der kan vækstes efter overtagelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

G-62:
Kan man efter overtagelse af en virksomhed stifte et holding, som for denne ens nye virksomhed bliver et driftselskab? Synes mange advokater anbefaler at holding og drift altid bør stiftes samtidig. Denne ide ser ud til ikke at være favorabel for en nybagt ejer af en etableret virksomhed. Er det rigtigt forstået?

du kan stifte et holding først - og så lade det holding overtage det selskab du overtager, men du kan ikke eje personlig virksomhed i holding så du skal først og fremmest jo så have et driftaps til at overtage goodwill - varer - kunder osv - hvis det er fra enkeltmands

Du skal så stifte holding og lade det stifte drift og så skal drift købe aktiver, goodwill, kunder osv

Husk lige hvert selskab koster og at advokater altid anbefaler holding håber jeg ikke - Det kan være en god ide, men også en skidt -   Her lidt om fordele og ulemper
Det er korrekt at VIL man have holding bør dette stiftes først som udgangspunkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Husk lige hvert selskab koster og at advokater altid anbefaler holding håber jeg ikke - Det kan være en god ide, men også en skidt -   Her lidt om fordele og ulemper
Det er korrekt at VIL man have holding bør dette stiftes først som udgangspunkt

vh John Hannover

Nemlig. Mente at advokater anbefaler at holding stiftes først hvis man har besluttet at ville have et.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)