Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver et holding selskab mening ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har planer om at skyde 200.000 kr ind i et nyt selvskab for 20% ejerdel.
Jeg har penge på min private konto til dette.

Giver det mere mening for mig i stedet at oprette et holdingselskab til formålet  i stedet for at investere privat ?

Derudover har jeg et mindre ApS som har 3 år på bagen. Kan det give mening at lave en skaffefri omdannelse til et holding selskab for dette, og investere derigennem ? ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det KAN det gøre - f.eks hvis der udbetales udbytte til alle ejere - og du ikke vil have det ud privat - så kan du lade det stå i dit holding - omvendt koster det jo for hvert selskab - med lovpligtig arbejdsskadeforsikring for den adm dir uanset omsætning og idag ofte også med ny bankkonto og dirft af den

Du kan godt bare investere i dit nuværende ApS, så bliver det automatisk til holding for din 20% ejerandelk, det kræver ikke nogen omdannelse som sådan. Det er bare så dit nuværende drift der så også agerer holding for din 20% andel

mere om holding fordele ulemper http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget ja/nej svar på dit spørgsmål, men lidt input til overvejelser.

At ejerandelen er 20% gør det alt andet lige mere interessant med holding - af den grund at penge fra udbytter og og helt/delvist salg vil tilgå holdingselskabet uden skattepligt i holdingselskabet når ejerandelen er 10% eller mere.

Det er jo et væsentligt beløb, og det taler sådan set også for et holding.

Hvis du ser en pæn chance for at din ejerandel på sigt får en værdi på f.eks. 1 mill, så ville jeg næsten helt sikkert oprette et holding i din situation.

Det eksisterende ApS du nævner formoder jeg at du ejer 100%. Det kan sagtens give mening at etablere et holdingselskab med udgangspunkt i det selskab. Det giver en "ren" struktur med et holdingselskab der har et 100% datterselskab og en 20% ejerandel.

Det er også en mulighed at du blot lader dit eksisterende ApS købe 20% andelen så det også fungerer som holdingselskab. Det kan give lidt bøvl at mixe drift og holding i et selskab (bl.a. moms-problematik), så den bør du tage med en revisor.

Se også gerne www.mitholding.dk  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)