Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed og personfradrag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg oprettede min enkeltmandsvirksomhed tidligere i år. Jeg har allerede en del underskud og vil gerne bruge det som personlig fradrag.

Samtidig starter jeg som ansat på et "almindeligt" job næste år.

Hvis jeg melder underskuddet i årsopgørelsen 2019, kan jeg bruge underskuddet som personal fradrag i 2020?

Hvis ikke, er det lovligt at først melde underskuddet for 2019 i årsopgørelsen 2020?

På forhånd tusind tak for hjælpen. Jeg sætter stor pris på et svar.
Tilmeldt 4. Dec 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal føre dit regnskab og afslutte det 31/12 og angive dit resultat i udvidet selvangivelse og får så fradrag for det i anden personlig indkomst. Hvis ikke der er plads til det i din indtægt  år, så overføres det, eller det overskydende underskud automatisk til næste år.

Det er ikke lovligt at anmelde 2019 i 2020 - du skal føre regnskab hvert år og indberette skat med det hvert år baseret på 31/12

Du bør også forskudsregistrere for 2020 med dit - forhåbentlig overskud til den tid

Pas på ikke at lave den sædvanlige fejl at tro, at vareindkøb er en udgift, for varelager skal gøres op og tages op i status til indkøbsværdien. Varer er kun en udgift når de er solgt og har givet indtægt

overvej stærkt https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)