Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønudregning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Kan nogle hjælpe mig med en cirkaudregning?

Jeg er fotograf og har ikke længere cvr. nr. Jeg skylder skat nogle penge og så langt så godt.

Jeg har fået mig et lønjob og har tænkt mig at arbejde røven ud af bukserne, for at få styr på mine forhold.

Jeg kan dog stadig skaffe kunder, til fotografering, hvis jeg vil.

For eksemplets skyld, lad os sige jeg kan skaffe bryllupskunder til 20.000,- pr stk

Hvis en fotografkollega ansætter mig, hvirdan ville regnestykket så se ud for, hvad jeg kan få brutto, når hendes udgifter er afholdt?

Jeg ved, det måske ikke kan gæres helt så simpelt, men kan I give mig bare en cirka idé?

Jeg er ved at finde den bedste måde at arbejde røven ud af bukserne på med et job nr to. 

Tak for jeres hjælp

Kim

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

KimKSørensen:
Hvis en fotografkollega ansætter mig, hvirdan ville regnestykket så se ud for, hvad jeg kan få brutto, når hendes udgifter er afholdt?

Det umulige i dit spørgsmål afspejles jo i denne sætning, for hvordan skal vi vide, hvad din kollegas udgifter er? Det burde du vel netop selv have gode forudsætninger for at vurdere, da du selv har arbejdet som selvstændig fotograf.

Desuden er det vel sådan, at hvis hun ANSÆTTER dig, skal hun betale løn til dig og det er vel så en forhandlingssag, hvad hun vil give for dit arbejde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte og lange er nok ikke hendes udgifter, men om hun kan få udført arbejdet billigere og lige så godt på anden måde. Hvis hun ikke kan - så har hun jo en fordel ved at bruge dig, selv til meget meget lille fortjeneste - det er jo penge ned i lommen. Hvis den der ansætter selv kan skyde arrangementet eller få en anden dygtigt til at gøre det for mindre end det du skal have, så bliver det jo løsningen.

Jeg er med på, at hvis DU skaffe kunden som en helt ekstra, så er det bedre, og så tror jeg du skal regne med 50/50 - men du vil jo så samtidigt være konkurrent

Du må forhandle med nogle stykker og finde nogen der ikke selv kan nå alle opgaver, og forhandle en pris, men du kan ikke som ansat bruge det med hvad kunden betaler, til ret meget.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :





Hej


En måde at kunne udregne et "cirkatal" er.:


20.000 minus Din kollegas udgifter + det hun skal tjene = dit provenu


Dit provenu, kan du så udregne som en almindelig løn, altså fratrække ATP, Ambi A-skat osv. Regner med, at du i dit almindelige lønnede job, bruger dit fradrag, så det skal du ikke bruge her.


 



Side 1 ud af 1 (4 indlæg)