Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor samarbejde råd

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 10. May 17
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer! 

Vi står i en situationen lige nu hvor vi i snak med investor om at lave et samarbejde. 

Virksomheden har ingen omsætning, og personen vil derfor smide 40.000 for et få en andel på 33,33% hvilket betyder personen får ligeliget andel som min partner og jeg. 

Vi lidt i tvivl om hvad vi skal gør her? Er det en god ide at sælge så stor en andel, når vi kun har været i gang i 2 uger? 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smartdial,

Mit råd er helt klart nej! når han/hun allerede har så stor interesse for projektet kan i sagtens vente. Derudover skal i vide hvad det er i har brug for. fordi 40.000 kan i sagtens låne i banken så har i stadig 50% hver især.

Men hvis i gerne vi have noget sparring omkring dette så ring til mig 28448478 

Jeg arbejder hos Startup Central og vi hjælper iværksættere med det der skal være brug for, og vi har hjulpet iværksættere med lignende situationer før.

Med venlig hilsen
Mathias A. Jensen

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nu ved jeg intet om hvad I arbejder med, men jeg synes ikke det lyder som en god deal for jer.

Mit svar er at man skal tænke sig godt om inden man tager en investor med ind.

1) Har I brug for en investor? Har I brug for pengene og har I en plan for hvordan pengene skal anvendes?

2) Kan investoren bidrage med andet end penge. Har vedkommende et stærkt netværk? Erfaring eller viden som I mangler?

3) Kan I skaffe pengene på anden vis? Via lån mv. 40.000 kr. er et beløb er et overskueligt beløb, som måske kan lånes hos familie eller venner. Eller ude i byen.

Hvis I var i gang med at udvikle et medicinsk produkt og havde brug for 40 mill. kr. var det naturligvis en helt anden sag.

Kig evt. på min finanseringsside vekovacapital.dk for yderligere information.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)