Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Incitamentprogram

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej venner,

Jeg leder efter muligheder for at lave et incitamentprogram i forbindelse med en ansættelse af en person, vi gerne vil have i vores forretning – og holde på. Han vil gerne ind som partner, men den pose lukker vi ikke op for nu. Så vi vil gerne kunne tilbyde noget andet udover en fast grundløn, som kommer til at afspejle firmaets vækst og succes. Der hvor han arbejder nu er han garanteret xx% af virksomhedens overskud, men altså han er ikke partner eller noget. Det er bare ikke et særligt godt incitamentprogram i mit hoved, for vi andre kan jo selv som ejere styre overskuddet, hvis vi vil slippe for at give den ekstra bonus.

Så i virkeligheden leder jeg bare efter idéer til hvad man kan skrive ind i kontrakten, som er fair for alle, og som både kommer til at afspejle hvordan det går for virksomheden som helhed, men også er afhængig af medarbejderens egen arbejdsindsats. Hvad gør man? Er der nogle standard go-to-løsninger / modeller ?
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ønskefisken
Forstår dit problem således, at din nye medarbejder skal præstationsaflønnes på et grundlag han entydigt og alene kan påvirke.
Her vil det naturlige og fornuftige svar være at beregne vedkommendes bonus af indbetalt omsætning.
Det er dog sjældent at man som enkeltperson er afgørende for en virksomheds succes, og derfor bør uafhængige og arbitrære aflønningsformer som hovedregel undgås.
Det optimale vil være medejerskab, dernæst bonus af en størrelse der kan opgøres uafhængigt af andres interesser, som fx. ejerkredsen iøvrigt.
Umiddelbart vil jeg se i retning af en procentdel af dækningsbidrag, indbetalt DB hvis kreditvurdering er op til medarbejderen.
vh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)