Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

korrekt køber info på regning ved import via nethandel ...og bogføring af dette

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg har oprettet en enkeltmandsvirksomhed og er blevet moms og importør/eksportør registreret. Jeg vil bl.a. importere varer fra ikke EU lande. Varerne vil jeg købe via Ebay, Aliexpress etc. Altså nethandel. Varerne skal sendes til min private adresse.

Mit spørgsmål er således: Skal mit cvr.nr eller andet figurere på regningen/købet fra sælgeren? eller det tilstrækkeligt med de sædvanlige informationer i forbindelse med den slags netkøb? Er der ellers noget jeg som importør og momsregistreret skal være opmærksom på i denne transaktion?

Er der regler for hvordan import via nethandel specifikt skal bogføres og gemmes og i så fald hvordan?

Spørger da det gerne skulle indgå i mit regnskab korrekt og ikke finder oplysning om det nogen som helst steder....utroligt(;

HJÆÆÆELP

Eva



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt at specitøren ved du er et momsregistreret firma og at det tydeligt fremgår af adressen, og ja CVR kunne da kun gøre fortolkning hurtigere + hvis du modtager med postkort - så få sat fakturaen i en perm uden på pakken

Du bogører på en kontor vare fra uden for EU - og så vil programmet - afhængigt af hvilet, bogføre importmomsen som 25% importmoms under din salgsmoms og samme under købsmoms
Du skal dog bruge den specifikation du får fra told og som indeholder beløbet for din eksportmoms, da den ikke altid vil stemme med din egen pris (bla. Valutakurs forskelle mm) og derfor skal du hver moms korrigere til det korrekt samlede tal

Der er masser af info om import moms at google og hvert regnskabsprogram har ofte også hjælpe fil om hvordan man bogfører sin import og eksport - netop fordi ikke alle programmer kalder tingene helt det samme og kan have forskelle i hvordan du opsættter leverandørern korrekt så program ved at det er fra Kina osv

Lidt arbejde er der desværre med at importere - ud over du skal sætte dig ind i at kunne være sikker på ikke at løbe ind i kopivarer + skadelige stoffer eller el varer uden ægte CE certificering

Du kan læse mere om import generelt her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

forretningskvinden:
Skal mit cvr.nr eller andet figurere på regningen/købet fra sælgeren? eller det tilstrækkeligt med de sædvanlige informationer i forbindelse

Det vigtige er at dit firmanavn fremgår af pakken og faktura. Du skal ligeledes sikre dig at faktura beløb stemmer med det du har betalt. Accepter ikke hvis sælger foreslår at lavere beløb på fakturaen eller at den sendes som gave.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)