Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De nye parkeringsregler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der sker ret meget inden for parkeringsbranchen pt, hvor den store parkeringsklagenævn snart træder i kraft.

Jeg sidder og kigger på lovgivningen for private p-selskaber, da min kollega har fået en bøde. Han har parkeret inde på et område, hvor der kun var skiltet ved indkørslen. Det vil sige ca. 250-300 meter væk fra hans parkeringsplads og helt uden for synsvinkel. I nedenstående regelsæt forstår jeg det sådan at § 4 styk 2 allerede er trådt i kraft. Læser jeg det forkert? Altså at skiltning skal være umiddelbart synlig på pladsen.

Det korte spørgsmål er; Kan min kollega nægte at betale afgiften, hvis der ikke er skiltet på pladsen overhovedet, og han derfor ikke har haft en jordisk chance for at finde et p-skilt, da han hoppede ud af bilen?

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=162035

På forhånd tak for hjælpen!

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 16. Apr 17
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, med mindre det er et parkeringsanlæg hvor du kører igennem en bom eller lignende for at komme ind, så skal skiltningen være synlig fra et hvilket som helst sted på p-pladsen for at der kan pålægges en afgift.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar :-)

Til dig der gav mig 1 stjerne for mit indlæg: Kan du ikke fortælle mig hvorfor der skal kvitteres med 1 stjerne for at stille et spørgsmål?

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Brian. Har du læst lovens paragraf 5, stk 3?

Det omhandler hvornår paragraf 4 træder i kraft (15. marts 2019).........

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)