Her er så endnu en tråd om valg af bogholderisystem, jeg er ved at køre lidt sur i det, da jeg ikke synes jeg kan finde nogle gode valg. Håber I kan hjælpe. Der er tale om en nystartet konsulentvirksomhed, der lever af at sælge timer. Vi forventer at bruge Timelog til tidsregistreringsdelen, Zenergy til løn og mangler regnskabsprogrammet. Det er mest Timelog der er vigtigt, lønsystemerne er ret ens. Vi har været mest hooked på Dinero, men det er jo reelt ubrugeligt, hvis man har medarbejdere. Det er ellers meget brugervenligt. Problemet der er, at der kun er et login, som man så skal dele. Det er jo nøglerne til kronjuverlerne man giver ud og deler. Jeg tvivler på at det er lovligt - jeg ville tro at et bogholderi system skal kunne dokumentere hvem der har gjort hvad hvornår - selvom Dineros support insisterer på at det er lovligt. Hvis mine medarbejdere f.eks. skal registrere et udlæg, så har Dinero en fed app til det, men man kan jo så ikke angive hvem bilaget tilhører, og alle skal have det store login til Dinero for at kunne bruge den. Så er jeg tilbage til selv at skulle uploade dem, køre via dropbox osv. Argh! det er jo latterligt! Tænk at have lavet Machine learning og OCR til automatisk kategorisering af bilag, men man kan ikke angive hvilken medarbejder det drejer sig om. Er der noget jeg har misforstået her? In a perfect world ville jeg også gerne kunne give medarbejderne roller og evt. rettigheder til at sende fakturaer osv., men det kunne jeg godt leve uden. Flere brugere er for mig helt basic, og det er altså virkelig mange år siden at et delt login var OK til noget som helst IT system. Der er også en noget arrogant holdning overfor brugerne og deres ønsker, som jeg ikke synes er i orden. Pro: Nemt, integration til alt. Jeg har brugt e-conomics i mange år nu, kender de fleste dele af det, og det fungerer, men er virkelig clunky. Faktura delen er elendig og besværlig. Tidsregistrering fungerer nogenlunde. KM registrering er skidt (men den lader vi nok Timelog / Zenergy) håndtere i stedet. Det er muligt at oprette medarbejdere med forskellige roller. Det virker nærmest som om e-conomics er gået i stå i sin udvikling - alle de skærmbilleder jeg bruger har nærmest ikke forandret sig i 5 år. Pro: Integrationer til alt. Billy: Det ser ret fint ud, ville meget gerne bruge det, men der mangler en integration til Timelog. Der er "Kala" i stedet, men det virker nu lidt for primitivt. Brugere kan håndteres, ser ud til at blive udviklet og er brugervenligt. Ville meget gerne vælge det hvis Timelog integration var der. Pro: Brugervenligt, medarbejdersupport Navision (online): Det kan være vi ender her, men jeg mangler lidt erfaring om det. Er det ok nemt at bruge? Kan det forstå de danske Moms regler. Er det en besværlig supertanker? Pro: Integrationer til det meste (men ikke zenergy). Andet.... ? |
Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.