Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til feriepenge: Ansættelse af studerende timelønnet af 4 timer/uge

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi er ved at ansætte en studerende på 23 år til 4 timer om ugen som timelønnet, uden overenskomst.

Vi vil meget gerne holde det så simpelt som muligt, men kan læse mig til at vi skal håndtere feriepenge uanset at det er under 8 timer om ugen.

Derfor ville jeg høre hvad I vurderer er den simpleste måde at håndtere dette ift. lønudbetaling/e-conomic bogføring?

Vi bruger lønsystemet Gratisal, men dette er den første medarbejder hvor feriepenge er relevant.

På forhånd mange tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

spørg gratisal - De må have det med og har så givet også integration - eller som minimum en konto liste over på hvilken e-conomic conto det skal føres (givet en der hedder afsatte feriepenge)  Det rigtige må altid være at køre enten integration eller som minimum bogføringsliste med præcise konti for hvad der skal bogføres hvor i regnskabet

Det kan man i langt de fleste og sikkert også i gratissal - ellers brug danløn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John; jeg tænkte nok lidt i om det bogføringsmæssigt er simplest at han afholder ferie med løn eller får feriegodtgørelse?

Derudover kan jeg ikke finde frem til hvad rate/mængde han optjener ved kun 4 timer om ugen - går ud fra det er markant under de 2.06 dage om måneden ved fuldtid?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ret ligemeget om han får godtgørelse eller ferie med løn som sådan bogføringsmæssigt - der afsættes et beløb løbede og det reguleres jo så også med det som han og andre har optjent i ferie ret når året er gået (danløn har oversigt over det automatisk hvis man husker at skrive afholdte feriedage ind)
jeg husker ikke rater - mener 0,09 ferie dage per optjeningsfuld dag - eller - 12,5% af lønnen afsættes jo - men der kan jeg nok ikke lige hjælpe

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg vil anbefale, at feriepengene afregnes over feriekonto.

I forhold til integration til e-conomic så kan du hurtigt få det løst.

Under Virksomhed og fanen Generelt er der et felt som hedder økonomisystem. Der vælger du e-conomic. Derefter dukker der er link ikon op lige ved siden af, som du trykker på.

Der er en knap til at danne en e-conomic api nøgle. Den trykker du på og kommer du over i e-coo michael som danne nøglen.

Når du har valgt e-conomic så spørger Gratisal om du vil have indsat standardkontoplannen fra e-conomic. Det siger du bare ja til.

Hvis du ikke bruger e-conomics kontoplan, så retter du den til efterfølgende.

Når du så kører lønnen på et tidspunkt, vil lønposterne automatisk kommer over i e-conomic

Mvh Frants

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)