Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærkeregistrering og rettigheder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Hvis websidenavn "xxxxx" (.dk) ikke er varemærketregistreret i Danmark, men det er registreret i udlandet med "xxxxx" (.com), kan man så godt registrere det og operere i Danmark uden at krænke nogens rettigheder? 

I mit hoved burde det være ok, selvom vi beskæftiger os med det samme, for modparten opererer kun USA.

Men jeg er ikke helt sikker. Har I nogle inputs hertil, så jeg ikke kaster mig ud i et større projekt, som måske kan risikere at blive revet ned igen senere? 

På forhånd tak. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi nogen har et .com domæne, ejer de nødvendigvis ikke varemærket, og det samme gælder omvendt, en trademarkowner kan sagtens have et varemærke, uden at have et domæne overhovedet...

Så du skal tjekke, om der er nogen, der har registreret varemærket i de områder, hvor du vil operere :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 21. Jun 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Fordi nogen har et .com domæne, ejer de nødvendigvis ikke varemærket, og det samme gælder omvendt, en trademarkowner kan sagtens have et varemærke, uden at have et domæne overhovedet...

Så du skal tjekke, om der er nogen, der har registreret varemærket i de områder, hvor du vil operere :)

Så det du siger er, at man sagtens kan have det samme navn, som en anden hjemmeside, hvis denne ikke har varemærkeregistreret det samme navn i Danmark? Hvad nu hvis de en dag beslutter sig for at operere i Danmark? Så ser de pludselig, at jeg har nappet xxxx.dk. Vil de så have retten til at tvinge mig til at overdrage domænenavnet og rive min forretning ned fordi de registrerede xxxx.com i udlandet først? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

DragonXD:

Fashion-Seller:

Fordi nogen har et .com domæne, ejer de nødvendigvis ikke varemærket, og det samme gælder omvendt, en trademarkowner kan sagtens have et varemærke, uden at have et domæne overhovedet...

Så du skal tjekke, om der er nogen, der har registreret varemærket i de områder, hvor du vil operere :)

Så det du siger er, at man sagtens kan have det samme navn, som en anden hjemmeside, hvis denne ikke har varemærkeregistreret det samme navn i Danmark? Hvad nu hvis de en dag beslutter sig for at operere i Danmark? Så ser de pludselig, at jeg har nappet xxxx.dk. Vil de så have retten til at tvinge mig til at overdrage domænenavnet og rive min forretning ned fordi de registrerede xxxx.com i udlandet først? 

Ja det kan du sagtens, så længe modparten ikke er på det danske marked, eller har registreret varemærket i DK eller hele EU.

Nej de kan ikke med tilbagevirkende kraft tvinge dig til at udlevere et domæne, hvis du brugte domænet før de var på det danske marked, derimod vil du til den tid kunne forbyde dem at bruge navnet i DK, da du brugte navnet først...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)