Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugerstyrelsen : Rend mig et vist sted, hvor jeg er højst når jeg plukker jordbær

Side 6 ud af 10 (95 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Server Service:

Mit umiddelbare råd ville være at du får udbedret det problem med den manglende antenne hos kunden, så den kan køre tilbage til ladestation - og får kunden til at underskrive problemet er rettet. Så kan han ikke længere anke.

Når han har betalt sit udestående sender du en ekstraregning for det ekstraarbejde du har udført , såfremt det ikke er med i oprindelig aftale med kunden.


Var det bare så let, havde jeg gjort det for lang tid siden :-)

Det er ikke en manglende "antenne" men et kabel han ikke har lagt ud fra ladestationen som han selv skal gøre, da vi ikke har fået ordren med installation.

Kunden bor på Fyn så det vil koste mig dyrt i kørsel og arbejdsløn og "bare" udbedre dette problem.

Kunden har fået tilbudt at jeg kommer til ham, og er det en fejlmontering eller mangel på montering, betaler han mine udgifter

Og er det min fejl betaler jeg, dette ønskes ikke fra kundens side.

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har læst, og der står at han ikke hørte fra dem i 6 MÅNEDER efter sidste rykker, hvorefter der blev gjort indsigelse. Dvs han har haft 6 måneder til at gå rettens vej.

Mvh Maria

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Johnny Nielsen:

Server Service:

Mit umiddelbare råd ville være at du får udbedret det problem med den manglende antenne hos kunden, så den kan køre tilbage til ladestation - og får kunden til at underskrive problemet er rettet. Så kan han ikke længere anke.

Når han har betalt sit udestående sender du en ekstraregning for det ekstraarbejde du har udført , såfremt det ikke er med i oprindelig aftale med kunden.


Var det bare så let, havde jeg gjort det for lang tid siden :-)

Det er ikke en manglende "antenne" men et kabel han ikke har lagt ud fra ladestationen som han selv skal gøre, da vi ikke har fået ordren med installation.

Kunden bor på Fyn så det vil koste mig dyrt i kørsel og arbejdsløn og "bare" udbedre dette problem.

Kunden har fået tilbudt at jeg kommer til ham, og er det en fejlmontering eller mangel på montering, betaler han mine udgifter

Og er det min fejl betaler jeg, dette ønskes ikke fra kundens side.

Hej Johny - jeg tilbyder at hjælpe så du kan få det ud af verden og håber vi kan hjælpe hinanden som iværksættere.

Hvis det bare er et kabel som skal monteres vil det kunne gøres på total 1½ time inkl. test og dokumenteret på cam ?

Min pris er 1,5 time á 500 = 750,- + kørsel 5 kr / km.

Jeg monterer det kabel og får den til at køre til ladestation samt dokumenterer at problemet er løst. Så kan kunden ikke klage længere.

Jeg er maskinmester/elinstallatør og har 2 års erfaring med PLC styrede fabriksanlæg til 10 mio. samt erfaring fra elektronik firma , så det burde være en nem opgave for mig. - vi kan lige tales ved ang. nogle instrukser hvis vi er enige og en manual.

Hvis du har et stykke papir som kunden skriver under for godkendelse tager jeg det med -  det er udenfor min opgave, men vil gerne prøve at køre den hjem så du kan sove bedre om natten. Jeg kan ikke love at han skriver under men vil gerne forsøge.

Jeg bor i Odense , og har IT firma www.server-service.dk Smile

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op hvor der er turbo på forbrugerstyrelsen

Gad vide om de rykker kunderne for et svar , eller har de 6-12 mdr mere til at forfatte ? , det har man ikke den anden vej som erhvervsdrivende

Jeg har intet hørt :-(

Denne står stadig og er ved at slå nye græsrødder til det nye år, uden svar fra kunden

Partshøring
Vi har modtaget kommentarer til din klagesag hos Forbrugerklagenævnet fra Johnnynielsen.dk (Toprobot.dk). Kommentarerne findes på Min sag.
Bemærkninger til de nye oplysninger
Har du bemærkninger til de nye oplysninger, skal du sende dem til os senest den 10. september 2013.
Hører vi ikke fra dig inden denne dato, bliver sagen behandlet på baggrund af de oplysninger, som vi allerede har modtaget.
Venlig hilsen
xxxx xxxxx
Studentermedhjælper, stud.merc.jur.
Dato: 21. august 2013
Sag: FRE-13/06xxx-xx
Sagsbehandler: /xxx
FORBRUGERKLAGENÆVNET
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf. 4171 5000
Fax 4171 5100
CVR-nr. 10 29 48 19
xxxx@kfst.dk
www.kfst.dk
ERHVERVS

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Gad vide om de rykker kunderne for et svar , eller har de 6-12 mdr mere til at forfatte ? , det har man ikke den anden vej som erhvervsdrivende

Jeg har intet hørt :-(

Nej typisk det offentlige.

Derfor som jeg har foreslået længere oppe i din tråd. Erhvervsdrivende som handler hurtige end offentlige myndigheder m.m.

Yes Send stævning af sted hurtigt. Husk dog at overholde fristen på 10 dage i inkassobekendtgørelsen. Så ellers afsted og kom det offentlige i forkøbet. Wink

Læg også mærke til at fra såvidt jeg husker samme styrelse, der i pjecen "Ren besked" opfordrer forbrugeren til at betale mod protest, og med ret til tilbagesøgning. At betale for sine ydelser i første omgang, ellers kan der for forbrugeren netop løbe mange "strafrenter" på.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Derfor som jeg har foreslået længere oppe i din tråd. Erhvervsdrivende som handler hurtige end offentlige myndigheder m.m.

Du har helt ret, det er mig der er for godtroende og stoler på mine medmennesker , men det vil jeg stadig prøve lidt på :-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:
Du har helt ret, det er mig der er for godtroende og stoler på mine medmennesker , men det vil jeg stadig prøve lidt på :-)

O.K. Johnny !

Har selv lært den "bitre" lektie.

Og det gør vi kun engang.

Wink Som selvstændig må man lave 1.000 og 1.000.000 og flere, MEN ALDRIG DEN SAMME FEJL 2 GANGE Yes

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er nogle der har tid nok i forbrugerstyrelsen - forbrug.dk

Nu er jeg da blevet opgraderet til en lidt mere end : Studentermedhjælper, stud.merc.jur. og åbenbart fået tilknyttet en der har forstand på det, eller måske påstår det

Og det hjælper stadig ikke mht. svar selv om kunden skulle have givet svar inden den  10 Sep.

Nu er jeg nået til deres trin 3 ud af 6 :-(  , så vi snupper vel lige hele 2014 med også

Godt nytår til jer alle

Og så er jeg kommet på side 2 nu på google med dette, så mon ikke snart de åbner deres øjne og står ud af køjen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal jeg åbenbart også give tilbud på den ene sag jeg har liggende i forbrugerstyrelsen :

Fremsendt på mail :

Hej Johnny Nielsen.

 

Jeg har som sagkyndig har jeg fået tilsendt en robotklipper Ambrogio L50 som jeg er ved at se på nu.

Umiddelbart ser det ud til at det er disse dele der skal udskiftes.

·         2 stk. græssensor

·         1 stk. knivmotor

·         1 stk. styreprint/hovedkort

·         1 stk. akkumulator

Hvad vil jeres pris være for denne reparation?

Navn mm udeladt

Hvor er den sagkyndige henne her, det bør han da vide hvad det koster, OG jeg skal give tilbud på dette, det virker som han har været på nettet og lede efter en der har check på robotplæneklippere og har fundet mig (dumt at det er min sag)

Vi har åbenbart en del sagkyndige der får ca 1200 i timen, men som ikke har forstand på det de prøver at udtale sig om

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så stoppede min tålmodighed med hensyn til forbrugerstyrelsen, de har stadig ikke afgjort sagen (er de stadig på juleferie ) eller svaret tilbage på min sidste rykker i december måned

Kunden skulle have svaret dem for 6 mdr. siden med en frist på 10 dage

mon ikke de er overskredet

Jeg ved hvor jeg skal søge mit næste job, det må være i denne "virksomhed" da der åbenbart ikke er nogen deadline eller andre ting man skal overholde der ?

Afsender: Johnnynielsen.Dk
Verserende sag: xxxxxxx
Modtager: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
xxxxxxx
Den 08-02-2014
Min tålmodighed er opbrugt i denne sag, så jeg kontakter min advokat på mandag og hører om jeg kan kører en civil retssag på hende
Det kan ikke være rigtigt at jeg skal være gidsel for 500 kr.

Side 6 ud af 10 (95 indlæg)