Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugerstyrelsen : Rend mig et vist sted, hvor jeg er højst når jeg plukker jordbær

Side 5 ud af 10 (95 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:


Ja det er rigtigt surt for os selvstændige og så er det ved at være nødvendigt med dankort terminal hver gang man handler med en privat.


IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Server Service:
Ja det er rigtigt surt for os selvstændige og så er det ved at være nødvendigt med dankort terminal hver gang man handler med en privat.
YesStarStarStarStarStar

Ja overvejer selv dette som næste investering.

Det er uhyggeligt, at et ord ikke længere er et ord, og moralen er så meget i forfald.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Nielsen:

Og en lille opdate

Har lige modtaget en ny sag fra forbrugerstyrelsen

De må kede sig derinde eller prøve på at bibeholde deres arbejdspladser,, der kan klages over alt åbenbart:

Kunden klager over at robotten ikke kan finde hjem til ladestationen.

Mit svar på nedenstående til forbrugerforvirringen :

Inden jeg går igang med at bruge en masse tid på at udfylde noget som helst, se hvad kunden skriver:
 

Kundens anke:

Den har ellers kørt fint fra ladestation når vi manuelt satte den igang (da jeg ikke har monteret dens "finde hjem

kabel")

Klart den ikke kan finde hjem ! ?

Kan jeg give andet svar :-)

Jeg er ikke sur  , jeg er tosset over jeg skal bruge en masse tid på udfyldelse af deres skemaer mm.

Det der er bedre, end de fleste 1. April jokes... Jeg er flad af grin hahaha Skype-Giggle

Gad vide hvilken IQ det kræver, hvis man vil ansættes i forbrugerstyrelsen? For man skal åbenbart ik kunne læse og forstå, blot trykke på en knap, som hedder opret sag...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Gad vide hvilken IQ det kræver, hvis man vil ansættes i forbrugerstyrelsen? For man skal åbenbart ik kunne læse og forstå, blot trykke på en knap, som hedder opret sag...
Yes

Og knappen bliver straks aktiveret til at hedde "oprettet sag i flere år", af hensyn til beskæftigelsen derinde Wink

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Fashion-Seller:
Gad vide hvilken IQ det kræver, hvis man vil ansættes i forbrugerstyrelsen? For man skal åbenbart ik kunne læse og forstå, blot trykke på en knap, som hedder opret sag...
Yes

Og knappen bliver straks aktiveret til at hedde "oprettet sag i flere år", af hensyn til beskæftigelsen derinde Wink

JA! Gad vide om de er provisionslønnet? Det virker da sådan, når deres praksis er under børnehaveniveau... Længe leve det "effektive" offentlige system... Effektivitet klik her!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er der altid 2 sider af en sag - uanset hvor tynd den er. Det må man acceptere. Og hvis FS er forbrugerens eneste mulighed så må det accepteres.

Personen ved FS er sagsbehandler - ikke Dommer.

Og ingen er forpligtet udover deres evner - det må man også huske.

PS. Som privatperson har jeg haft stor glæde af FS - i en sag hvor jeg uden deres hjælp ikke havde fået medhold. Det tog tid - men gode ting tager sommetider tid.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja en sag har altid mindst 3 sider: Modpartens - din egen - og sandheden.

Nej sagsbehandleren ved FS er ikke dommer, men kan optræde som sådan ved sin adfærd.

En privat person har lige som den selvstændige også muligheden for at gå af den civilretslige vej.

Et andet spørgsmål er om det er rimeligt at en forbruger der ikke har betalt sine regninger skulle have lov og gå klage vejen først Wink

Man kan jo altid betale sine regninger under protest og med ret til tilbagesøgning af sine indbetalte kroner.

For når forbrugeren vælger ikke at betale sine regninger sætter denne sig som dommer overfor den selvstændige, som bl.a. derved bliver låst overfor sine muligheder og muligheder i handlinger. 

Derfor kan jeg kun råde andre selvstændige til straks at indlede en retslig handling overfor urimelige forbrugerer.

De rimelige kan altid behandles som netop god kundebetjening afstedkommer.

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:
Hun er rykket efter bogen, og da der så bliver sagt RIBERS  fra min side kommer der en mail fra forbrugerstyrelsen at hun har indgivet en klage , og jeg ikke kan sætte hende i bås der ?

Hvornår sagde ru RIBERS og hvorfor sendte du den ikke efter 10 dage? Forbrugerrådet er træls, den det er da dumt at vente uger på sine penge.

Mvh Maria

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria F:

Hvornår sagde ru RIBERS og hvorfor sendte du den ikke efter 10 dage? Forbrugerrådet er træls, den det er da dumt at vente uger på sine penge.

Mvh Maria

Wink Har du i det hele taget læst tråden og starten ??????

Hvis du så læser det engang til Wink har du svaret

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Per Krabbe, scanboat.com:

Nu er der altid 2 sider af en sag - uanset hvor tynd den er. Det må man acceptere. Og hvis FS er forbrugerens eneste mulighed så må det accepteres.

Personen ved FS er sagsbehandler - ikke Dommer.

Og ingen er forpligtet udover deres evner - det må man også huske.

PS. Som privatperson har jeg haft stor glæde af FS - i en sag hvor jeg uden deres hjælp ikke havde fået medhold. Det tog tid - men gode ting tager sommetider tid.

FB er til for at sikre at forbrugeren får den vare han har betalt for og ikke bliver snydt , men her er sælger den "svage part", da han ikke har fået sin betaling.

Johnny Nielsen:

Kundens anke:

Den har ellers kørt fint fra ladestation når vi manuelt satte den igang (da jeg ikke har monteret dens "finde hjem

kabel")

Klart den ikke kan finde hjem ! ?

Mit umiddelbare råd ville være at du får udbedret det problem med den manglende antenne hos kunden, så den kan køre tilbage til ladestation - og får kunden til at underskrive problemet er rettet. Så kan han ikke længere anke.

Når han har betalt sit udestående sender du en ekstraregning for det ekstraarbejde du har udført , såfremt det ikke er med i oprindelig aftale med kunden.

Men det er vist Ib Abilgaard der ved mest om det så bedst lige at høre hvad han mener ?

http://www.amino.dk/members/raad_2D00_mal.dk/default.aspx

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Side 5 ud af 10 (95 indlæg)