Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ApS som Digital Nomade uden fast bopæl mere end 1 måned ad gangen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Vi er en familie der rejser rundt i Europa lige nu og senere skal til Asien. Kald os bare Digitale Nomader.
Vi er meldt udrejst af DK og har ingen skattemæssige eller andre forpligtigelser her. Alle papirer er udfyldt og godkendt.

Jeg skal lave freelance arbejde (IT) og skal bruge en model, hvor mit selskab kan udskrive fakturaer og betale løn til mig.

Vi opholder os typisk ikke længere end 0-2 måneder i det samme land, så jeg kan ikke finde ud af om jeg er skattepligtig nogen steder? Til gengæld har vi heller ikke adgang til det offentlige nogen steder.

Ville det være fornuftigt at oprette et ApS og lade det udbetale løn til mig? ApS bliver beskattet i DK af overskudet, men hvor bliver jeg som person beskattet når vi rejser rundt som vi gør. Er jeg fritaget fra at betale SKAT? Og kan det give udfordringer for ApS'et, hvis en medarbejder (mig) ikke betaler SKAT?

P.s. Selskabet skal kun ejes af mig og det er kun mig der er ansat.
P.p.s. inden for en årrække rykker vi nok til DK igen.

Jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe da jeg ikke kan finde noget om vores "specielle" situation online.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michaelgimm:
Vi opholder os typisk ikke længere end 0-2 måneder i det samme land, så jeg kan ikke finde ud af om jeg er skattepligtig nogen steder?
har du dansk ApS du i princip driver som fra DK er du skattepligtig i DK af indtægter fra det, også hvis du boede fast i Italien eller andre steder

Michaelgimm:

Ville det være fornuftigt at oprette et ApS og lade det udbetale løn til mig? ApS bliver beskattet i DK af overskudet, men hvor bliver jeg som person beskattet når vi rejser rundt som vi gør. Er jeg fritaget fra at betale SKAT? Og kan det give udfordringer for ApS'et, hvis en medarbejder (mig) ikke betaler SKAT?


Du vil være dansk skattepligtig af din løn fra dansk ApS som jeg ser det ud fra din beskrivelse, uanset du ellers ikke har dansk skattepligt - det er driftswstedet der afgør det og som du beskriver det, er det dansk driftssted og jo med dansk adresse 

Fordelen ved dansk APS frem for måske andre lande, vil være når du kommer hjem, hvis det er planen, så er det langt lettere - og det er kun i forhold til indtægt fra det ApS du har en formentlig dansk skattepligt

Gå til en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michaelgimm:
Hejsa

Vi er en familie der rejser rundt i Europa lige nu og senere skal til Asien. Kald os bare Digitale Nomader.
Vi er meldt udrejst af DK og har ingen skattemæssige eller andre forpligtigelser her. Alle papirer er udfyldt og godkendt.

Jeg skal lave freelance arbejde (IT) og skal bruge en model, hvor mit selskab kan udskrive fakturaer og betale løn til mig.

Vi opholder os typisk ikke længere end 0-2 måneder i det samme land, så jeg kan ikke finde ud af om jeg er skattepligtig nogen steder? Til gengæld har vi heller ikke adgang til det offentlige nogen steder.

Ville det være fornuftigt at oprette et ApS og lade det udbetale løn til mig? ApS bliver beskattet i DK af overskudet, men hvor bliver jeg som person beskattet når vi rejser rundt som vi gør. Er jeg fritaget fra at betale SKAT? Og kan det give udfordringer for ApS'et, hvis en medarbejder (mig) ikke betaler SKAT?

P.s. Selskabet skal kun ejes af mig og det er kun mig der er ansat.
P.p.s. inden for en årrække rykker vi nok til DK igen.

Jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe da jeg ikke kan finde noget om vores "specielle" situation online.

Book et møde med et af de store revisionsselskaber der arbejder internationalt. Før i tiden udgav ex. Ernst & Young bøger om skat i forskellige lande, men det er kun de store revisonsselskaber som typisk har dyre partnere der vad noget på tværs af skattesystemer.

Lande som Schweiz, Holland, m.fl. har langt mere attraktive skatteforhold for små virksomheder, og du har eks fuld etableringsret i Holland.

Det vil være helt håbløst at få dansk skattepligt. Hold dig fra USA da de har global skat som du ikke kan komme ud af igen hvis du får greencard eller lignende.

Der er ret gode youtube ressourcer mokring din situation, men Danmark er nok det værste sted du kan placere dit selskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

Lande som Schweiz, Holland, m.fl. har langt mere attraktive skatteforhold for små virksomheder, og du har eks fuld etableringsret i Holland.

Det vil være helt håbløst at få dansk skattepligt.

Det KAN være godt råd - skal dog lige sige, at det som ikke altid, bureaukratimæssigt er så let i mange lande (har selv været dir i selskaber i 9 eu lande) Også baltiske lande - Estland vist mest, kan være vær at tænke på måske

Det er dog vigtigt at tage i betragtning, HVOR har man sine kunder, også under rejsen og efter, for det er langt fra sikkert et dansk firma synes det er lige så godt at handle med CH eller Holland som med dansk firma, og når man er retur, vil man jo have dansk skattepligt anyway. 

Det er derfor, for mig, ret afgørende, om man er rejst ud for laaaaang tid, eller et års tid eller to. Det er besværligt at flytte selskabet, hvis man siden alligevel vil bo i DK og drive herfra

Med en kortere horisont og mulig drift efter hjemkomst, ville jeg ikke rode med andet end dansk ApS, men god ide at høre et af de helt store revisionshuse som har erfaring. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John
Jeg tror du har helt ret og det er også nogle af de tanker jeg har gået med. Det er måske nok lidt for besværligt at have et selskab i udlandet, hvis det blot er for nogle få år.

Estland har noget de kalder e-Residency som passer meget godt til sådan nogle som mig. Det virker umiddelbart også til at gå til og som noget de har satset meget på.
Modsat fx Bulgarien hvor jeg allerede har fået oprettet et selskab mens vi boede der. Her er skatten meget lav, men det hele er super bureaukratisk, så det er jeg faktisk igang med at lukke da jeg ikke kan overskue det.

Essensen er nok skattepligten på den indkomst jeg måtte få, men det har du allerede svaret på ift. et dansk ApS. Den skal så betales i DK, selvom jeg er registreret som udrejst og selvom jeg arbejder for firmaer i andre lande.

Da min løn i udlandet er væsentligt lavere end den ville være i DK, så er den danske SKAT på løn lidt en udfordring for mig. Men det må jeg tage med så.

Mvh.
Michael
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Michaelgimm:
Estland har noget de kalder e-Residency som passer meget godt til sådan nogle som mig. Det virker umiddelbart også til at gå til og som noget de har satset meget på.
jep - det eneste jeg har hørt er, at det faktisk viser sig at give visse problemer - herunder, at estiske banker er skeptiske overfor det, da de - mildest talt - har lidt skidt erfaring med hvidvask, og lidt som danske banker, er bange for selskaber ejet af ikke boende, men ellers ja, ser jeg også Estland som måske mest brugbart - hvis du bliver ude i lang tid og ikke har næsten alle dine kunder i DK faktisk (drives det som fra DK bliver også udenlandske selskaber dansk skattepligtige).

jeg mener IKKE du får dansk skat på din løn i udlandet faktisk - du bliver mig bekendt begrænset skattepligtig = af overskud/udbytte og løn fra dit danske ApS men jeg vil mene du ikke er skattepligtig i DK af dine øvrige udenlandske mulige løn og andet indtægter, forudsat du ikke har dansk bopæl, men skattekonsulent Bent Zimmermann kan sige den del præcist og er reel Hvem er vi – Z-SKAT ApS (skattekonsulenterne.dk) hils ham fra mig evt og hør hvad han skal have for en time i telefonen med dig.

Jeg husker ikke, om du allerede inden udrejsen har dansk ApS som du så vil lukke for at få udenlandsk, eller enkeltmands du SKAL lukke uden dansk skattepligt, men ved ophør af dansk skattepligt opstår så havelæge beskatning af goodwill værdi med mere, af danske selskaber og personlige virksomheder - også det kan Bent Z alt om.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Michaelgimm:
Estland har noget de kalder e-Residency som passer meget godt til sådan nogle som mig. Det virker umiddelbart også til at gå til og som noget de har satset meget på.

Hvad skal du bruge e-Residency til da du forekommer at være EU borger?

e-Residency har der været talt meget om for post-Brexit UK borgere, men hvad er formålet da du jo har fuld etableringsret i hele EU?

I danmark har du skat som honorarmodtager (B-skat) - Det kunne være en anden mulighed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
jeg mener IKKE du får dansk skat på din løn i udlandet faktisk
 

udgangspunktet må jo være som de grænsegængere der er begrænset skattepligtige til DK, at de beskattes hvor arbejdet er udført. Det vil sige at hjemmearbejde bliver beskattet i det land, hvor man har udført arbejdet. 

Det problematiske er så her, at man rejser rundt mellem flere lande og reelt skal lade sig registrere i hvert enkelt land, hvor man har udført arbejde. SKAT får indberetninger fra ApS om hvad der erudbetalt i løn fra dette. Og det oplagte vil kontrolmæssigt være at holde det op mod, hvad der er selvangivet til andre lande.

Nok har flere lande attraktive programmer for digitale nomader men det kræver typisk et ophold af en hvis varighed typisk fra 1 år. Jeg tror bare at man må se i øjnene at systemet ikke er skruet sammen for digitale nomader - og køres det efter bogen noget nær administrativt selvmord.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

God kanal der omhandler dette

https://www. youtube.com/@nomadcapitalist

Tilmeldt 2. Dec 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)