Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingsselskab - udbetaling af løn og arbejde som konsulent?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et holdingsselskab som har haft ejet en del af et fælles holdingsselskab, som har haft ejet et driftsselskab. 

Både driftsselskab og fælles holding er nu konkurs, og har ikke længere aktivitet.

Jeg vil derfor gerne anvende mit nuværende personlige holdingsselskab som CVR til at arbejde som konsulent. 

1) Kan jeg godt bruge mit personlige holdingsselskab til at fakturere konsulent-arbejde i?

2) Kan jeg godt udbetale løn via mit holdingsselskab?

3) Hvilke ændringer skal der foretages for at holdingsselskabets vedtægter, branchekode mv., er korrekt anført?

Jeg vil egentlig gerne undgå at stifte et nyt ApS eller enkeltmandsselskab, til at køre mit konsulentarbejde igennem. Der har trods konkurs ikke været en formue i det eksisterende personlige holdingselskab, hvorfor jeg tænker det er nogenlende "rent" til at bruge til ovenstående. Men jeg lytter selvfølgelig efter hvis der er nogle ting jeg skal være opmærksom på. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Chris:

Hej alle,

Jeg har et holdingsselskab som har haft ejet en del af et fælles holdingsselskab, som har haft ejet et driftsselskab. 

Både driftsselskab og fælles holding er nu konkurs, og har ikke længere aktivitet.

Jeg vil derfor gerne anvende mit nuværende personlige holdingsselskab som CVR til at arbejde som konsulent. 

1) Kan jeg godt bruge mit personlige holdingsselskab til at fakturere konsulent-arbejde i?

2) Kan jeg godt udbetale løn via mit holdingsselskab?

3) Hvilke ændringer skal der foretages for at holdingsselskabets vedtægter, branchekode mv., er korrekt anført?

Jeg vil egentlig gerne undgå at stifte et nyt ApS eller enkeltmandsselskab, til at køre mit konsulentarbejde igennem. Der har trods konkurs ikke været en formue i det eksisterende personlige holdingselskab, hvorfor jeg tænker det er nogenlende "rent" til at bruge til ovenstående. Men jeg lytter selvfølgelig efter hvis der er nogle ting jeg skal være opmærksom på. 

det er uhyr farligt - Hvis DKAT anser det for, at du laver lønmodtagerarbejde, bliver skatten over 100%. Der er MEGET stor fokus på det forhold - bla.a. BDO havde en meget klar advarsel for nyligt. Man kan sagtens risikere først at blive taget til kontrol efter 2-3 år - og så smelder den for hele perioden som ulovligt hævet aktionærlån/ maskeret udbytte - fuld skat OG tilbagebetale af ALT modtager som risoko


Du skal være 100% sikker på det er. Fuldt selvstændgt. Se den lange række forhold der samlet afgør,  om du normalt anses for ansat / honorar eller selvstændig her https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html. Gør det ikke uden at være 200% sikker. Du skal omregistrere til den branche det arbejde du sælger hører til - og generelt momsregistreres mm - 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)