Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS omdannelse og stiftelse af ny ApS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber I kan hjælpe mig her.

Jeg har et IVS holding med 1 kr. i selskabskapital - den skal omdannes til ApS nu her.

Derudover er jeg ved at starte en webshop, som jeg gerne vil have i et nyt ApS selskab, som mit holding skal eje. 

Spørgsmålet er om jeg kan slå to fluer med et smæk i den forbindelse - kan jeg indskyde de 40.000 kr i mit IVS holding, bruge beløbet til at omdanne det til et ApS og derefter stifte det nye ApS gennem holding med selvsamme kapital? Således at de 40.000, som jeg brugte til at omdanne IVS'et med, ryger ned i det nye ApS selskab?

På forhånd tak :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

DenSpørgende:

Hej,

Håber I kan hjælpe mig her.

Jeg har et IVS holding med 1 kr. i selskabskapital - den skal omdannes til ApS nu her.

Derudover er jeg ved at starte en webshop, som jeg gerne vil have i et nyt ApS selskab, som mit holding skal eje. 

Spørgsmålet er om jeg kan slå to fluer med et smæk i den forbindelse - kan jeg indskyde de 40.000 kr i mit IVS holding, bruge beløbet til at omdanne det til et ApS og derefter stifte det nye ApS gennem holding med selvsamme kapital? Således at de 40.000, som jeg brugte til at omdanne IVS'et med, ryger ned i det nye ApS selskab?

På forhånd tak :-)

hvis dit IVS har 40.000 kr må de rulle EN gang til at stifte ApS datter med - Jeg mangler lidt at vide hvad det IVS holding idag ejer for et selskab og hvad kapiitalen er der,

VH john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

IVS holdingen har tidligere haft en større ejerandel i et nu lukket selskab. I dag har det så en mindre ejerandel af et andet selskab :-)

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 15. Jul 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv lige omdannet mit Ivs til Aps via Billigselskab som jeg klart kan anbefale hvis man har en selskabskapital på 40.000 kr. dejligt nemt og hurtigt.

MVH.

Nikolaj

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Har du fået gang i dette - eller mangler du eventuelt hjælp til udførelsen?

Du skal i hvert fald være meget velkommen til at kontakte mig, hvis du får brug for rådgivning, og/eller hjælp til omdannelsen og stiftelsen af nyt ApS. 

Fortsat god dag.

Mvh. Kasper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)