Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg videre hvis SKAT lukker mit cvr nummer?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort fortalt: Jeg har en gæld til SKAT på knap 1 mio kroner. Det er meget, og skyldes sjusk og overforbrug, det ved jeg og er ikke just stolt af det. Jeg har fået et brev om at pantefogeden kommer forbi, og derfor går mine bekymringer på hvad jeg så gør.. Har ikke mulighed for at betale så mange penge på én gang, men er indstillet på at betale dem, tvivler dog på at de er villige til at indgå en afdragsordning, men ved det ikke endnu. 

Jeg har masser af kunder, og har aldrig haft nedgang i de knap ti år jeg har haft firmaet, men hvis de lukker mit cvr nummer vil jeg ikke kunne tjene penge og betale gælden tilbage. At oprette et cvr i en andens navn er nok ikke muligt, det er jo et stort ansvar at tage.. Er det en mulighed at jeg opretter et andet cvr nummer i mit navn før de lukker det andet? Har set andetsteds at de kan kræve sikkerhedsstillelse, hvis det “kun” er 50000,- kan jeg klare det.. Bagefter kan jeg køre videre og tjene ind til afdrag på den gamle gæld.. Hvordan kan jeg ellers komme videre? 

Jeg skylder ikke andre steder, og ej heller registreret i RKI.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal lade være med at tage bekymringer sådan på forskud. Hvorfor skulle SKAT lukke dit CVR hvis du i det CVR ikke har lavet en helt nylig skattegæld eller momsgæld - eller de i det mindste kan se, at du tjener penge, for så har de jo, næsten, ingen mulighed for at få deres penge.

Det kan jo kræve moms månedligt hvis der er momsgæld og de kan låse dit eget forskud fast så du løbende får betalt skat selv fremover - men så lade dig forsætte med det som du kan tjene de penge som skat skal have i.

Du kan klare en sikkerhed på 50 t (det kan være højere krav hvis det du foretager dig giver skat en højere risiko, momsmæssigt mener jeg kravet kan være svarende til din forventede moms) - det krav kan det jo være de stiller i dit nuværende CVR - og i alle fald er det jo godt, hvis du tilbyder at betale så meget som muligt tilbage så hurtigt som muligt

Et nyt CVR vil ikke gøre spor forskel i den sammenhæng.

Skulle alt gå galt, så må du jo ud og søge job. Her vil du så få en indtjening og må slutte det overforbrug og sjusk du selv erkender, og bare skal være ærlig om overfor skat - evt vise du får hjælp på den ene eller anden måde til at bearbejde det. Du kan nok ikke få gældssanering med erkendt overforbrug og sjusk rent umiddelbart, men du vil jo aldrig få krav om at skulle aflevere mere af din løn, end en række grænser som er sat, for at sikre, at man jo faktisk kan leve, ved siden af, at man betaler sin gæld

Vent og se - du kan ikke gøre noget her og nu der ændrer noget - ikke nyt CVR, så bare fald ned og brug tiden på at lave budget for fremtiden, med et helt realistisk bud på, hvad du vil kunne betale gæld tilbage med. Her vil en revisor eller økonomikyndig ven være god, så du hverken lover mere end der er muligt, eller tilbyder så lidt, at SKAT kan se du stadigt vil leve i luksus og kun betale småpenge tilbage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :





Tak for svar.. Har allerede sat min revisor på sagen, han vil kontakte dem og høre om mulighed for afdragsordning og  derefter udarbejder vi budget osv. 


 


Min mavefornemmelse siger mig dog at det ikke lykkedes, jeg ejer ikke et hus eller andet der kan være sikkerhed (min kone ejer huset - overvejer at blive skilt for at redde det) Min gæld er stor, jeg har tidligere haft gæld til SKAT (ikke så stort et beløb, men betalte den tilbage) Jeg skylder både B-skat, restskat og moms, så det er jo ikke den store betalingsvilje jeg har vist.. som nævnt, det er jeg langt fra stolt af..


Hvis de lukker mig kan jeg vel ikke oprette et nyt cvr? Som lønmodtager vil det næsten være uoverskueligt at betale gælden tilbage, men ser muligheden for det hvis jeg kan fortsætte.. Har jo kunderne i bogen for stort set resten af året.. 


Er afhængig af en bil, min nuværende er leaset i mit cvr nummer, hvad vil der ske hvis de opløser det?


 



Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :







Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Bacca:

Hvis de lukker mig kan jeg vel ikke oprette et nyt cvr? Som lønmodtager vil det næsten være uoverskueligt at betale gælden tilbage, men ser muligheden for det hvis jeg kan fortsætte.. Har jo kunderne i bogen for stort set resten af året.. 

Er afhængig af en bil, min nuværende er leaset i mit cvr nummer, hvad vil der ske hvis de opløser det?

Altså, vi kan jo ikke svare noget mere fornuftigt, end det, bl.a. John allerede HAR sagt. Træk vejret helt ned i maven og lad tingene komme til dig. Der er alligevel ikke meget, du kan gøre, før SKAT har spillet ud. SKAT er jo ikke en eller anden mekanisk indretning, men består af mennesker, der arbejder ud fra nogle regler. 

Det er da svært at forestille sig, at de ikke hellere vil lade dig arbejde videre end miste deres penge. Især hvis din virksomhed virker seriøs og alle regler er fulgt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Bacca:
Er afhængig af en bil, min nuværende er leaset i mit cvr nummer, hvad vil der ske hvis de opløser det?
den vil så ikke længere være din - men vent nu og se om de sker   Det sker ikke hvis de kan se de bedre kan få deres penge ved at lade dig forsætte end ved at lukke dig. 

Hvis de skal lukke dig, så bliver nu nok erklæret personlig konkurs (forstår det som personlig virksomhed) og så er du jo ikke så afhængig af bilen uden virksomheden men vil kunne beholde bil, hvis du finder et arbejde, hvor en bil er nødvendig for at kunne passe det. 

Det afgørende for SKAT vil være som pt 1 at sikre du ikke fortsat kan undlade at betale B skat og moms - så der ikke kan komme ny gæld. Det kan være lidt en hurdel men vil omfatte kort moms frist og b-skatte opkrævninger fremover som SKAL overholdes. Første brud, og de vil med stor sandsynlighed erklære dig konkurs

Så vil det se på gælden bagefter, når de har sikret sig der ikke bare kommer ny gæld oveni ved at lade dig køre videre. Her skal du kunne præstere en vis betalingsevne, hvis ikke skat skal give op og- erklære dig personlig konkurs.

I virkeligheden var det godt hvis dit CVR var under kontrol så du ikke kunne hæve løn uden der samtidigt var låst penge til B skat og så du aldrig kunne bruge likviditet som hørte til moms - Det er bare svært i personlig virksomhed, men du burde måske ikke have ret til bare at bruge banken i det næste år, men være under adm. af ex din revisor, så dennes bogholderi stod for betalinger. Det vil blot være dyrt jo

Det er godt du har sat revisor til at regne og tag ham med når skat kommer til dig, hvis ikke han kan ændre mødet med skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at tage det roligt og trække vejret i min situation 😂 

I mine øjne ville det være meget dumt at lukke mig, har en velkørende virksomhed, ingen gæld til private og ordrebogen fuld -men- er jo blevet reddet én gang tidligere med et mindre beløb som jeg fik betalt.. Denne gang er gælden på 1 mio, og jeg har jo ikke ligefrem vist at jeg overholder betalingen af løbende b-skatter og moms.. Jeg kan love Jer for at det vil jeg fremover hvis jeg også bliver reddet denne gang.. 

Har heller ikke hus eller ting af egentlig værdi jeg kan stille som sikkerhed, og kan heller ikke betale er kæmpebeløb til at starte med. 

Kan ikke se mig selv lave andet end det jeg gør nu, og hvis jeg skal have chance for at betale min gæld kræver det at jeg kan tjene penge som selvstændig.

Hvis jeg får lov at oprette et nyt CVR nummer, vil de så lukke dette også hvis de lukker mit nuværende? Er proceduren altid at de erklærer mig personligt konkurs i sådan et tilfælde som mit?

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale at du læser bogen The World's Worst Entrepreneur, af Aqil Radjab. Han stod i en lignende situation. Ikke helt det samme, men hans virksomhed blev lukket grundet forkerte beslutninger. Hans hus røg på tvangsauktion og han kom i gældssanering. Nu er han succesfuld erhvervsdrivende, mangemillionær og inspirator.

For at sige det med Jack Welch' ord:

Jeg har succes, fordi jeg tog de rigtige beslutninger.

Jeg tog de rigtige beslutninger, fordi jeg har erfaring

Jeg fik erfaring, fordi jeg tog dårlige beslutninger

Albert van Harten
KairosPlanner.com | Computernørden
Varde

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bacca:

Hvis jeg får lov at oprette et nyt CVR nummer, vil de så lukke dette også hvis de lukker mit nuværende? Er proceduren altid at de erklærer mig personligt konkurs i sådan et tilfælde som mit?

Du vil i så fald jo kun kunne gøre det ved at stifte ApS og gør du det kommer du givet i endnu større uføre da du så givet kan siges at overføre goodwill - kundelister osv fra din nuværende personlige virksomhed og få en ny meget stor skat

Sid nu på hænderne og vent på din revisor som du siger har kontakten til skat. Du får intet ud af nu at stifte et ApS eller lade stråmand stifte personlig virksomhed for hvis skat på nogen måde føler og kan anskueliggøre, at du kører dit nuværende foretagne videre, så snyder du både dem som kreditor og får skat af goodwill - så DON´T - du har lavet de fejl du har - brugt 1 mio af samfundets penge personligt i stedet for betale B skat og moms osv - så 

Når først man er nede i et hul, så er det første man sal gøre, at holde på med at grave. 

Smid skovlen væk og find en skarp styring af dig og dine vaner via en revisor - det er dit bedste håb indtil skat har afklaret det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Min revisor har talt med SKAT, umiddelbart er de kun interesseret i en afdragsordning hvis jeg betaler halvdelen nu, og afrager resten over 10 måneder.. Kan ikke skaffe 500.000,- lige her og nu, så det ser lidt sort ud..

Har dog kontakt til en anden og uvildig revisor som ser lidt mere positivt på det, så kæmper videre lidt endnu..

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)