Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af IVS - spørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leger lidt med idéen om at starte et IVS - i første omgang kommer virksomheden til at køre som bibeskæftigelse. 

Årsagen til at jeg ønsker at starte et IVS er at jeg ikke ønsker sammenblanding mellem min bibeskæftigelse og min privatøkonomi. Jeg har dog ikke 50.000 i kapital og har ikke pt. mulighed for at rejse 50.000 kr. Derfor passer IVS fint til mit formål.  

Jeg har læst, at IVS formentlig udfases frem mod 2020, og at eksisterende selskaber skal konverteres til APS og at udgiften hertil kommer op i 5 - 10.000 kr. Det er selvfølgelig lidt af en bet, men er det ikke muligt blot at lukke sit IVS inden 2020 og så starte et nyt selskab op som APS til den tid? 

I forhold til overskud i IVS, kan jeg læse mig til, at man ikke må udbetale overskud før der er oparbejdet en virksomhedskapital på 50.000 - men er der nogen regler for hvor meget man må udbetale til sig selv i løn? Jeg tænker, at jeg kommer til at udbetale stort set alle de penge der tjenes i selskabet som løn til mig selv, da jeg ikke har interesse i at binde for mange midler i selskabet. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du kan ikke bare lukke et IVS og stifte et ApS uden du risikerer en skat af værdien af det IVS Du kan ikke bare føre ting over

Du må gerne udbetale løn - men det er klart af du jo så også skal kunne optjene et overskud på formentlig 60.000 kr før skat hvis du skal kunne leve op til 50.000 kr bunden kapital ved udgangen af 2020 ellers lukkes det

Du skal regne med visse faste omkostninger også i forhold til personlig virksomhed https://johnhannover.blogspot.com/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Tak for svaret. Der er vil ingen regler for hvor meget løn man må udbetale? altså man må vil gerne udbetale hele det beløb der er indtjent i virksomheden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnnr3:

Hejsa

Tak for svaret. Der er vil ingen regler for hvor meget løn man må udbetale? altså man må vil gerne udbetale hele det beløb der er indtjent i virksomheden?

ja 

 men ny lov vil med stor sandsynlighed kræve at der inden udgangen af 2020 er opsparret 40 - 50.000 kr bunden kapital = over 60.000 kr overskud kan så ikke udbetales som løn - vælg ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

..... Og så er vi vel tilbage ved at selskabet opløses og så vil der formentlig ikke nogen som vil have de store indvendinger mod at der stiftes et aps.

Her lyder det heller ikke som aktiviteten har et omfang der medfører goodwill. Så når trådstarter kender spillereglerne og den formentlige fremtid for IVS er det vel en farbar vej.

Må dog indrømme at jeg har svært ved at se det økonomiske i at gøre det på den måde. Udgifterne ved at drive IVS æder hurtigt en del i forhold til hvad et aps vil koste. Men måske det er risiko, som vil begrænses.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)