Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at starte op med B indkomst

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står og overvejer om jeg skal starte egen virksomhed op ved siden af mit faste job.

Jeg har allerede et værksted hvor jeg går og laver diverse sager som Snedker i træ og overvejer derfor om jeg skal begynde at se om der kan tjenes penge på de ting jeg laver og dermed sige mit nuværende job op og gå all in.

Indtil da overvejer jeg om jeg kan gøre det som B-indkomst velvidende at jeg ikke kan fakturere med moms ej heller kan trække udgifterne fra.

Men er det muligt at påføre det som B-indkomst og kan jeg lave faktura til momsregistrede hvis de er med på ikke at få regninger med moms?

Mht forsikring så har jeg en udvidet forsikring så det burde være på plads.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har CVR og udfører noget for CVR momsregistrerede, så skal de angive det til skat - enten som løn eller honorar, afhængig af arbejdets karakter. Du kan ikke bare selv gøre det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har vel selv ansvaret for at anmelde hvad der skal anmeldes? Og den CVR registrerede skal selv angive sin del?

Hvordan til private? Der er det vel mig der har ansvaret for at indberette hvad jeg sælger for?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

SnedkerenAarhus:

Jeg har vel selv ansvaret for at anmelde hvad der skal anmeldes? Og den CVR registrerede skal selv angive sin del?

Hvordan til private? Der er det vel mig der har ansvaret for at indberette hvad jeg sælger for?

nej en CVR må aldrig lønne en CPR - honorar eller løn - uden at indberette - det hedder sort arbejde. Aldrig må CVR betale en CPR for ydelse af nogen art uden at indberette til skat http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html  Undlader CVR at indberette betalt ydelse til CPR så er der bod og ikke fradrag for betalingen. 

Hvis du selv har CVR og ER momsregistreret (for selv CVR uden moms skal indberettes af betaler) så er det dig selv der står for det. Læs linket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok Har besluttet mig for at oprette CVR, er dog lidt usikker på om det skal være enkeltmands eller IVS.

Jeg skyder penge ind i virksomheden så jeg kan klare de faste udgifter det første år.

Men Jeg har allerede lokalet ( lejet privat ) og alle maskiner ( også købt privat ) Hvad er det bedste at gøre, skal jeg indskyde maskinerne i virksomheden som start kapital ( har nok ca en salgsværdi på 50.000kr ) Eller skal jeg lave et regning fra private mig, så virksomheden køber det af mig i takt med at kapitalen forøges og derved kunne undgå at køre løn før lånet er udlignet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas lidt på IVS hvor der er nye lov på vej der vil binde dit overskud til du har 50 t - og langsomt udslette formen. Du bør nok overveje ApS som snedker - mest for at beskytte dig mod erstatningsansvar - for ellers var enkeltmands givet lettest

Du kan ikke skyde maskiner mm ind i IVS men du kan bruge dem til apportstiftelse (evt sammen med lidt kontanter) til et ApS - - eller du kan sælge dem til markedspris til en enkeltmands

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad angår momsregistrering er der en bagatelgrænse på kr. 50.000. Hvad angår fradrag mht. B-honorarer er der selvsagt skattemæssigt fradrag for de midler man bruger for at erhverve og producere og distribuere en vare eller tjenesteydelse. Man kan dog ikke operere med afskrivninger over flere år.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)