Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken pris på ydelse

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

I forbindelse med snarlig opstart af eget firma har jeg overvejet (som en sidebeskæftigelse/ekstra-aktivitet) at tilbyde en serviceydelse til nogle få firmaer, inden for samme forretnings/geografiske område. Jeg har foreløbig talt med et enkelt firma, der var lettere afvisende, så har sat ideen lidt på hold, indtil jeg får styrket min salgstale etc.

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig lidt input til, hvad man kan forvente i forhold til prisniveau. Servicen består af distribuering af opslag, altså kørsel og opsætning af reklameopslag. Området/modtagerne er lidt specielle, da det indebærer at man skal kunne færdes uhindret/falde ind i omgivelserne og man ville derfor ikke bare kunne hyre en "tilfældig" reklameomdeler til opgaven, da "modtagerne" formentlig enten ville nægte vedkommende adgang eller evt. stille så mange spørgsmål at opgaven ville blive meget besværlig/umulig.
Jeg ved at lignende service bruges af andre inden for området og rent faktisk virker! Men har ingen dokumentation for dette.... Avancen i området er relativ fornuftig, så det vil ikke være ret mange ekstrasalg man skal generere, før der er overskud for evt. købere af ydelsen.

Så spørgsmålet er, hvad kan man forvente at kunne tage for denne service? Det er på den ene side rent ufaglært arbejde, men omvendt vil man ikke kunne sætte hvem som helst til det.

Firmaerne ville modtage et samlet tilbud for et vist område/antal modtager-steder. Det prisniveau jeg har sigtet mod, er baseret på en udregning på ca. 250 kr/time eks. moms (afhænger af hvor hurtigt man kan gennemføre besøg) og herudover 3,80 kr/km for kørsel. Der er en del kørsel involveret, så kørselspenge vil udgøre omkring 1/3 af tilbudsprisen.

Lyder det prisniveau helt skævt??

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)