Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop. Jeg søger hjælp

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino'er.

jeg er en ung, frisk og aktiv gut på 17 år.
Jeg går og drømmer om at starte egen virksomhed i form af en webshop hvor jeg til at starte med ville sælge bærbar-sleeves, covers(primært macbook), primært apple accesorries og andet udstyr i den dur. Eller/og sælge hardware til pc.(gaming hardware, udstyr, men også til hr og fru Danmark)

Jeg har så en lang række spørgsmål jeg ikke rigtig kan finde på nettet eller blive enige med mig selv om.

It branchen er hård, det jeg godt klar over, men hvad synes i? Kan det betale sig for en ny iværksætter at starte sådan en virksomhed med succes? 
Hvad med markedet omkring mit niche med sleeves og tilbehør til diverse apple produkter?



Jeg vælger selvfølgelig at starte med dropshipping som mange andre nye iværksættere da jeg ikke står med flere millioner i startkapital.
Hvad skal der gøres med evt defekte varer der skal reklameres hvis det nu sker? Er det noget dropshipperen/grossisten kan tage sig af eller skal jeg have en speciel aftale med en virksomhed som elektronik centeret til at afgøre om hardwaren/produktet er defekt eller beskadiget under transport eller overclocking?


Omkring momsregistrering så er jeg klar over reglerne med de 50.000kr i omsætning men er det indfattet at man evt. Køber varer for 10.000 men sælger dem med et profit på 20.000, er det så 20.000 ud af de 50.000 eller 30.000?               

                                                                                                                               

Og hvis jeg som udgangspunkt kunne tænke mig at dropshippe gennem despec.dk skal jeg så prøve at blive CVR registreret selvom jeg er under 18? Da man for det meste skal være CVR registreret for at handle med dropshipping grossister.

Hvordan kan jeg blive CVR registeret som ung under 18? Hvad skal jeg gøre?

Omkring dropshipping af hardware, mac og apple tilbehør, og andre accessories er der så nogen bestemte grossister udover despec, som der tilbyder dropshipping i kan anbefale?


Håber at nogen har tid og lyst til at besvare mine mange spørgsmål og håber da at få svar på dem alle.

Fortsat god aften.
Bastian

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bastian

Som du selv skriver, så er IT-branchen meget hård, har selv solgt elektronik og it produkter for nogle år siden. En god ting ville være at finde nogle produkter som du ved sælger og så købe dem hjem til et varelager, da du på denne måde måske kan få indkøbsprisen lidt ned. For indenfor IT produkter skal du være heldig hvis du tjener 100 kr. pr. salg

Personlig vil jeg ikke anbefale dropshipping, da priserne allerede er lidt højere end hvis du selv køber dem hjem hos de leverandør.

Du kan måske prøver at kigge på techdata, ingram micro og boston distribution.

Ang. din webshop vil jeg anbefale at du finder et system, som kan snakke sammen med icecat.biz, da du derved kan få produktbeskrivelser til at blive udfyldt og opdateret automatisk.

Ved ikke om alt dette besvarer lidt af dine spørgsmål, men tag det som et god råd , fra en tidligere it forhandler.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du vil igang med er noget af det mest forbandet konkurrenceudsatte der findes. Du vil samtidigt kunne løbe in di masser af kopiprodukter som vil give dig slåskampe og risiko. Dropshipping vil gøre dine priser højere end masser af store gadgetshops og amazon og returvarer i din branche er mange og ender i dit soveværelse

Det sagt som en alvorlig advarsel - så gælder selvfølgeligt også, at det kan være en øvelse, en skole i at drive webshop og importere og det er så den positive side, men du vælger noget nær det mest vanskelige område (ud over t-shirts med eget tryk) https://johnhannover.blogspot.dk/2017/07/valg-af-firmanavn.html siger lidt om at finde sine tanker og måske finde noget der kan være mere unikt

Du får ikke let ved at få dispensation for at stifte virksomhed som under 18 til kina import af gadgets . men her er om at søge http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html  og her om en dyrere mulighed for at en over 18 stifter selskab og er direktør i det med dig som ejer - klart dyrere og nok ikke let at få en bank med til en konto til ejer under 18 - check med en bank inden http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html 

Jeg ved standard svaret skulle lyde "NEJ hvor fedt du allerede føler dig klar til at være selvstændig" og initiativet er fedt, men tænk lidt mere . måske til du alligevel er 18 - brug tiden til at checke markedet rigtig godt, hvad koster mac sleeves, gadgets osv hos Amazon og en masse andre forhandlere, så lister op - og check så hvad du selv kan finde det til direkte i Kina - Regn med at du får returvarer - regn med told, fragt, moms osv og fortjeneste - bemærk de fleste sender samme dag ved ordre inden kl 12 og ellers dagen efter - fra EU område uden kunden skal fortolde, og så så hvor du skal ligge prismæssigt, og om du stadigt mener du kan noget i den brance, som ikke alle andre kan - og kan bedre og billigere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 18
Indlæg ialt: 1
Fra  Stella Angelo Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bastian,

Det er ikke altid lige let at starte webshop på denne måde, men jeg har alligevel et par råd, som jeg tror vil hjælpe dig:

Hvis du har brug for råd om IT-branchen og generel konsulent hjælp, vil jeg anbefale dig at tage fat i Kompetera.

Når så du har startet din webshop, kan virksomheder som PensoPay hjælpe dig med betalingsløsninger som Viabill, så du kommer bedst fra start.

Skal du har promoveret siden bedst ud, vil jeg anbefale dig at tage fat i Bonzer. De hjælper med at skabe din visuelle identitet.

Bare nogle råd, så du kommer stærkest i gang :)
Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. vil jeg kigge nærmere på :)

Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for dit svar John. Ja det er bestemt et konkurence præget marked at starte på. Men skal jeg hellere bruge en myndig til at starte CVR for mig og gennem det få aftaler med dropshippere?

da jeg helst vil indkøbe varer fra danmark vil der da ikke komme told omkostninger hvis jeg fx benytter despec som grossist.

Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. helt klart nogle virksomheder jeg vil huske.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo i alle fald have CVR selv eller en der har det til køre det
Ja hvis du får varer fra DK er du helt uden over told osv - det er du fra hele EU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Ja helst en dropshipper i Danmark har kontaktet Despec da de annoncere at de benytter dropshipping men at men altså skal være CVR registreret for at benytte deresservice!

I europa har jeg også kigget lidt på Bigbuy som har et kæmpe sortiment inde fra elektronik osv. 

Men er der nogle andre europæske leverandører du kan anbefale som fortrukkent også tilbyder dropshipping. :)  

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bastian :
Køber varer for 10.000 men sælger dem med et profit på 20.000, er det så 20.000 ud af de 50.000 eller 30.000?

50.000 er din OMSÆTNING inkl forsendelsen og ikke andet  - i løbende 12 måneder.

Som det blev sagt - det er ret dårligt valg, du har truffet.

Du risikerer at ikke blive synlig nok i Google søgeresultater, hvis du ikke har de store penge til markedsføring = intet salg.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)