Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Jeg er blevet spurgt om jeg vil overtage en enkeltmandsvirksomhed, der sælger ting til hunde. Virksomheden har import og salgsrettigheder på et bestemt brand.

Jeg har dog selv allerede en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg også sælger ting til hunde samt behandlinger.

Hvordan kan jeg gøre det nemmest, i forhold til cvr og regnskab? Kan man fusionere de to virksomheder, uden at miste cvr og navnene på virksomhederne?
Kan det firma jeg vil overtage blive et underfitma af mit nuværende?

Jeg undskylder hvis jeg spørger dømt, er stadig meget ny, men har fået en kæmpe chance med et godt brand.

Rigtig god dag.

De bedste hilsener
Maria McKinlay

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke overtage et enkeltmands/personligt CVR. Det du kan overtage er varelager, goodwill - navnet mm, og overtager du alt  aktivitet, lager og alt - skal det ske uden moms og sælger skal omg indberette til moms om salget
Du skal så lave / få bekræftet alle aftaler, kunder og leverandører og alt på ny som aftaler der nu videreføres i dit eksisterende CVR

Det gamle CVR skal herefter lukkes og sælger angive salges osv i skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svar. Så blev jeg det klogere

Er stadig kun i overvejelsesfacen, men der er jo meget der skal tænkes igennem :)

Igen tusind tak!
Tilmeldt 12. Jul 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Man kan ikke overtage et enkeltmands/personligt CVR. Det du kan overtage er varelager, goodwill - navnet mm, og overtager du alt  aktivitet, lager og alt - skal det ske uden moms og sælger skal omg indberette til moms om salget
Du skal så lave / få bekræftet alle aftaler, kunder og leverandører og alt på ny som aftaler der nu videreføres i dit eksisterende CVR


Det gamle CVR skal herefter lukkes og sælger angive salges osv i skat - 


vh John Hannover



Hvordan fungerer det i forbindelse med ubetalte regninger i det firma som sælges når du det er et personligt eget firma ?
Overdrages dette ved salg på samme måde som i et ApS

art

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

mille:
Cookie - John Hannover:

Man kan ikke overtage et enkeltmands/personligt CVR. Det du kan overtage er varelager, goodwill - navnet mm, og overtager du alt  aktivitet, lager og alt - skal det ske uden moms og sælger skal omg indberette til moms om salget
Du skal så lave / få bekræftet alle aftaler, kunder og leverandører og alt på ny som aftaler der nu videreføres i dit eksisterende CVR

Det gamle CVR skal herefter lukkes og sælger angive salges osv i skat - 

vh John Hannover



Hvordan fungerer det i forbindelse med ubetalte regninger i det firma som sælges når du det er et personligt eget firma ?
Overdrages dette ved salg på samme måde som i et ApS

nej de aftaler og ubetalte regninger der ligger vil under normale omstændigheder ligge på det CVR hvor personen har indgået dem. Der det KAN være drilsk er hvis du rent formelt alligevel har aftalt at overtage alt - goodwill - aftale rettigheder (som så kunne omfatte forpligtelser) - ex vis hvis du har forsat med at udnytte en aftale som var indgået i din nye virksomhed- og dermed vel de facto accepteret at det var en aftale du overtog  Det vil kunne være din pligt at sikre, at du ikke bruger aftaler du ikke vil bruge/betale for - bor videre i et lejemål, et internet osv ud over den tid der i første omg måtte være den gamle ejers betaling

-  men generelt nej - aftaler indgået med personlig virksomhed hviler på den der indgik aftalen alt andet lig - De bortfalder ikke men personen der indgik dem hæfter personligt for dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)