Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbne IVS som udlænding

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en god ven som er bosat i et land uden for EU. Han drømmer om at komme til at bo i Danmark og derfor vil han gerne starte en virksomhed her i landet. Men til at starte med vil han forsat bo i hans hjemland indtil at virksomheden giver et fornuftigt overskud.

Jeg har prøvet at hjælpe ham med at komme i gang. Men jeg synes jeg render panden mod en mur, når jeg forsøger at oprette en virksomhed i hans navn. Han har jo hverken nem id, e-boks eller nemkonto. Hvad gør man så ? Jeg synes at kunne læse på erhvervs og selskabsstyrelsens hjemmeside at alle kan åbne en virksomhed i Danmark og at man ikke behøver at bo her i landet. Er dette korrekt?

Jeg har tilbudt ham at have firmaadresse hos mig og så sender jeg evt. post videre til ham. Er dette lovligt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja han kan sagtens stifte IVS som udlænding og det skal være muligt uden nemID DK mener jeg og ja du må godt være firma adresse som skat og myndigheder kan kontakte og videresende post mm 
Erhvervsstyrelsen skal i stedet for nemID kende den udenlandske stifters udenlandske privatadresse, og som ID skal indsættes vedkommendes pas-nummer. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)