Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til løn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Favrskov Entreprenør Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er ved at starte en enkeltmandsvirksomhed op, og jeg skal derfor finde frem til den korrekte timepris jeg som min skal tage.. det er inden og entrepanør brancen.

jeg har lavet et buget på mine private udgifter som ligge i omegnen af 17,000,- så der skal jo tjenes penge nok til at dække det.

men for at komme frem til nogle tal har jeg søgt meget rundt for at finde procentsatser osv for at vide hvor meget jeg skal fratrække i skat, ferie, sygdom osv osv.

jeg vil som selvstændig gerne være dækket som en normal ansat på timeløn.

så udover de 17,000 skal tjenes ind så skal jeg også tjenes ind til at det andet. 

hvis vi tager udgangspunkt i en sats på 150-180 i timen. hvor meget skal jeg så ligge oveni i procenter..? 

håber jeg har formuleret det rigtig :) 

mv Daniel..

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men der er store forskelle på priser her til lands.

Som tømrer/snedker skal du have mindst kr 2000 ekskl moms for at dække timepris og montørbil lease. Derudover skal du gerne kunne dække perioder med tomgang og hvor du skal ud og snakke med kunder, afgive tilbud og lave regnskaber.

Til oplysning, så ligger timeprisen et godt stykke syd for Kbh eller på Fyn på godt kr 300,- plus moms i timen. I storkøbenhavn ligger prisen højere på ca 3000-3400 om dagen, altså kr 400-450,- i timen plus moms.

Hvor bor du henne af og hvad er din niche?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Favrskov Entreprenør Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg bor ved århus.. den timepris jeg satte ind er bare den løn jeg fik som alm ansat. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, hvis du bor i Århus, så skal du have mindst 350,- i timen, plus moms - er mit bud.

Beregningen ser nogenlunde sådan ud:

Løn i timen: 180,-

Feriepenge 13%: 23,50

Leasing af bil per time: 15

Forsikringer og brændstof per time: 20

Så dine omkostninger per time er totalt kr 240,-

Du skal regne med, at du mindst en dag om ugen kører service, laver regnskaber etc. Det giver et arbejdstidstab på 20%. Din kostpris er altså godt kr 300 i timen.

Men du skal også oparbejde en fortjeneste i firmaet. Hvis du kun kan dække din timeløn, så er der ingen grund til at starte firma. Derfor kr 350,- i timen.

Hvad synes du?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Favrskov Entreprenør Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg havde faktisk selv regnet med at ligge på omkring 375+moms. men hvad så med skat og pension ATP, AM-bidrag. hvor kommer de så ind i billedet:)

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Favrskov Entreprenør Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg havde faktisk selv regnet med at ligge på omkring 375+moms. men hvad så med skat og pension ATP, AM-bidrag. hvor kommer de så ind i billedet:)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:
Men du skal også oparbejde en fortjeneste i firmaet. Hvis du kun kan dække din timeløn, så er der ingen grund til at starte firma. Derfor kr 350,- i timen.

Der er jo flere risikofaktorer som ikke er medtaget i regnestykket.

Risiko for dårlige betalere eller konkurser hos kunder.

Sygdom

Evt. manglende arbejde

Ligeledes er der glemt div. udgidter

udgifter til værktøj / arbejdstøj

udgifter til lokaler/ værksted, telefon ... osv.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)