Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er/betyder sparring?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 201
Fra  SecretOne Skrevet kl. 06:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej netwerk, jeg har et spørgmål.

Jeg ville gerne vide hvad sparring/sparringspartner betyder, er der noget som kunne forklar mig det?

På forhånd tak 

Mvh Andreas

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,
En sparringspartner er et begreb, som næsten ikke bruges mere. Derfor er det sjovt, når det bliver taget op.
Nå men til sagen. I gamle dage brugte skomagere sprarringspartnere til at oplyse deres værksted, når kanten på træskostøvler skulle fastgøres, med meget fine små messingsøm.
En sparringspartner blev tændt og skomageren kunne lettere se sit delikate forehavende.
I nyere tid har mange sammenlignet sparringspartnere med en Honda-generator, med den store forskel, at sparringspartnerens strømkilde drives af et lille bål på gulvet.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :
 
sparringspartner giver modspil, udveksling af ideer, forslag eller holdninger.

 

Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 201
Fra  SecretOne Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for svar :)

mvh Andreas

Tilmeldt 26. Sep 16
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

http://lmgtfy.com/?q=hvad+er+en+sparringspartner

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

M. S.:

Hej Andreas,
En sparringspartner er et begreb, som næsten ikke bruges mere. Derfor er det sjovt, når det bliver taget op.
Nå men til sagen. I gamle dage brugte skomagere sprarringspartnere til at oplyse deres værksted, når kanten på træskostøvler skulle fastgøres, med meget fine små messingsøm.
En sparringspartner blev tændt og skomageren kunne lettere se sit delikate forehavende.
I nyere tid har mange sammenlignet sparringspartnere med en Honda-generator, med den store forskel, at sparringspartnerens strømkilde drives af et lille bål på gulvet.

Har du en valid kilde til det du skriver der?

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit spørgsmål som er både relevant og essentielt.
I daglig tale har den urbane betydning af “sparringspartner” ændret sig i takt med affolkning af landområderne omkring Husum og Hedeby.
Hvis du eksempelvis læser Skalk fra midt 80’erne vil du nok blive RIGTIG overrasket.
Nogen nærmere kilde, uagtet validitet, kan jeg nok ikke byde ind med, eftersom de mest kendte beretninger om sparringspartnere er nedskrevet på baggrund af mundtlige overleveringer.
Kort opsummeret kan det være fløjtende ligegyldigt hvad svaret er på Andreas’ mange spørgsmål, eftersom der spørges om det samme med små variationer, tillige er der tydeligvis absolut ingen erfaringsdannelse så det er pisseligegyldigt hvad der skrives.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)